[F1] Welke kit voor afstandsbediende cv??

adder

Lid
bedankt voor je reactie,

ik heb nog geen afstandbestuurde cv, die wil ik graag inbouwen.
daar zijn wel kitjes voor, maar welke???? er zijn er zo veel...
alleen een sleutel heb ik nog niets aan.
 
@reeseend
Mooie site! Is dit gewoon kapjes vervangen en transponder omzetten en het werkt weer? Of moet ik er dan nog mee naar de dealer om de sleutel opnieuw 'in te leren' ?
 

Huub_

Nieuw lid
Ik heb zelf ongeveer een maand geleden het volgende setje (van Spy Europe) ingebouwd in mijn Fabia Combi uit eind 2005:
https://shop.strato.com/epages/61657728.sf/sec2b93ecc8a1/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV004L

Mijn Fabia had al centrale vergrendeling, maar nog geen afstandsbediening.
Het inbouwen heeft flink wat tijd en uitzoeken gekost, maar als je alle aansluitingen weet te vinden valt het inbouwen uiteindelijk best mee.
Mocht je hier vragen over hebben dan kun je altijd contact met me opnemen. Ik heb helaas geen foto's gemaakt van het inbouwen, maar weet nog wel waar alle aansluitingen zitten.

Ik heb dus een set gekocht met de klapsleutels. Hierop heb ik vervolgens een Skoda Logo geplakt, de sleutelbaard bij een sleutelmaker laten slijpen / kopiëren.
Vervolgens de oude sleutel opengemaakt en de transponder voor de startonderbreker omgezet naar de nieuwe sleutel. Doe dit voorzichtig, deze zit vastgelijmd en je breekt de boel snel. Ik heb een kleine schroevendraaier verwarmd om de lijm te smelten en de transponder er voorzichtig uit te wippen.

Dit alles werkt nu al een ruime maand zonder problemen en naar volle tevredenheid.
 

adder

Lid
Goeie tip Huub,

dat lijkt me ook wat, je hoeft toch niet de halve auo uit elkaar te halen???
alles zit in he dashboard onder het stuur??? en je kunt de signalen gewoon van de bestaande bedrading halen??

Rutger
 

Huub_

Nieuw lid
Nee, het valt mee. Alleen wist ik van tevoren niet goed hoe ik het dashboard los moest halen en waar de juiste aansluitingen te vinden zijn.
Ik had hier niet de juiste handleiding voor.

Maar alle aansluitingen zijn inderdaad te vinden onder het dashboard rondom het stuur.
 

adder

Lid
ok, zitten er nog sleutelbaarden bij de set, of moet je deze los bestellen??
ik kan dit niet uit de gegevens halen..
 

fabicom

Nieuw lid
Hoi Huub

Ik heb een Fabia combi 2002 ben ook bezig met CV afstandbediening.
Afstandbediening is van SPY
Heb rood cont.+
zwart-massa
2x bruin richting aanwijzer
geel/geel zwart massa
wit/wit zwart aan blauw geel bij comfortmodule
Heb het met weerstand geprobeerd maar werkt niet.
Welk wattage en ohm voor de weerstand heb je gebruikt?
Weet je nog welke kleur je bij de comfortmodule hebt gebruikt?
Heb jij de witte of zwart witte gebruikt voor de weerstand?
Zijn een hele boel vragen maar ik kom er niet uit weet niet wat ik verkeerd doe.

B.V.D Gr. Haico
 

adder

Lid
ik ga me dit weekeind orienteren op de aanschaf van een module... dus ik kan nog geen antwoord geven op deze vragen.
welk heb jij besteld???

groet,
Rutger
 

piair1982

Forumguru
Kun je niet de afstandsbediening van Škoda originele accessoires bestellen. Werkt gegarandeerd. Ik heb ze destijds vaak ingebouwd.
 

fabicom

Nieuw lid
Hoi

Heb naar een dealer gebeld en die zei dat er geen orginele sets waren dat ik het beste een uni set {Waeco} kon inbouwen.:confused:

GR. Haico
 

adder

Lid
nou, heren en dames.
ik heb de kit van Sky-europe besteld, ik ben benieuwd......
hopelijk brengt het forum van sky hulp met het aansluiten.

Rutger
 

adder

Lid
heb ff op duitse fora zitten kijken misschien heb ik hier wat aan:
incapro-kabel-2.jpg

einbau-06.jpg
zo ziet het er wel simpel uit :worshippy:

rutger
 

adder

Lid
ik heb de Spy-kit gisteren ingebouwd, en het werkte metteen!!!
ik het volgens deze site ingebouwd met 180 Ohm weerstand Skoda Fabia
hier enkele foto's:
001.jpg 002.jpg 003.jpg 004.jpg 005.jpg


het viel achteraf dus wel mee allemaal.

Gr, rutger
 

adder

Lid
alleen kon de sleutelslijper de sleutel niet slijpen omdat het groefje te dicht langs de kant ging, waardoor de frees misschien uit het materiaal kon schieten.
ik probeer nog een keer een andere slijper hier in de beurt, die het wel aandurft.

gr.Rutger
 

fabicom

Nieuw lid
Hoi Rutger
Heb er al een paar weken niks aan gedaan, heb het een beetje druk nu en wil er volgende week weer mee doorgaan.
Volgens mij heb ik het hetzelfde aangesloten behalve weerstand van 4 watt en 1000 ohm.
Als ik het voor elkaar heb laat ik het nog even weten.
Bedankt Gr. Haico :laugh:
 
Bovenaan Onderaan