[F1] auto naar de spuiter

  • Onderwerp starter Deleted member 1943
  • Startdatum
D

Deleted member 1943

sinds afgelopen zaterdag een 4 tal deukjes in me achterportier.
Me oom reed net ff te ver achteruit :smirk:

Gister bij schadebedrijf geweest en de bestuurdersdeur en de deur erachter waar de schade op zit moet opnieuw gespoten worden ivm kleurverschil. Kosten tussen de 4 en 5 honderd euro.
maandag mag hij er naartoe:)
 
D

Deleted member 1943

jah idd, hij zei zelf stuur de rekening maar op:xyxthumbs:
 

Maarten

Forumguru
Dat denk ik niet want de auto is verzekerd. Dan telt de persoonlijke WA verzekering niet meer.
Anders zou je aanspraak kunnen maken op iemands WA verzekering in plaats van je autoverzekering bij een aanrijding.
Er is hier sprake van een aanrijding, dus maak je aanspraak op je autoverzekering.
 

Gieliovd

Forumguru
Tenzij je auto dus WA verzekerd is en niet all risk, dan valt er zelf niks te claimen. Dan kan je oom ervoor kiezen het gewoon te "lappen" of dat hij het via zijn persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering doet. Want ja, door zijn handelen, met een medium, heeft hij schade aangebracht.

Of dit nou een grijze afvalbak of een auto is, maakt toch niet uit?
 

Constant

Erelid
of dat hij het via zijn persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering doet.
Schade veroorzaakt tijdens het besturen van motorvoertuigen is uitgesloten in de kleine lettertjes van vrijwel alle zoniet alle persoonlijke aansprakelijkheidsverzekeringen.
 

Gieliovd

Forumguru
@ Mods: wat mij betreft is dit juist citeren.

Hmm, goed punt... Daar zat ik al aan te denken ja. Zo snel je het onder "besturen van een motorvoertuig" kan scharen (is natuurlijk zo) dan moet je even een schadeformulier invullen en het zootje claimen op de verzekering van de oom (tegenpartij in wezen). Dit maakt niet uit of het WA, all risk of wat is.
 

Tallguy

Forumguru
Topic verplaatst naar "Mijn auto". het heeft nl niets te doen met de techniek etc van de Fabia. Het is alleen een informatief topic.

@Gieliovd: juist, dat is een correcte manier van quoten wat Constant doet.
 

Constant

Erelid
De oom kan het mogelijk wel op zijn eigen autoverzekering claimen (kans daarop is klein in NL, want je verzekert een voertuig en niet de bestuurder), maar dan in ieder geval niet op het WA gedeelte.

Verkeerstechnisch is de oom namelijk geen tegenpartij maar de bestuurder van het voertuig.
 
D

Deleted member 1943

er zijn verschillende wegen en ik kan er niet wakker van liggen. Hij zegt tegen mij geef de rekening maar en dat ziet hij maar wat hij ermee doet zolang ik het geld maar vang en morgen mag ik hem afstaan aan het schadeherstelbedrijf.:grin:
 
D

Deleted member 1943

Hij is weer terug met twee mooie strakke deurtjes :laugh:
Nu de andere kant nog aan laten rijden haha dan wordt de auto steeds beter in de lak gezet :smiley29:
 
Bovenaan Onderaan