Extra MaxiDOT tov standaard display

Hoi,

Als nieuweling op het forum heb ik de volgende vraag: Kan iemand vertellen wat je allemaal extra krijgt met MaxiDOT tov de standaard display.
 

Droopy

Actief lid
Zat zelf ook met deze vraag/forum/images/graemlins/grin.gif.
Van mijn dealer kreeg ik te horen dat de enige toevoeging een speedwarning zou zijn. Dit lijkt niet te kloppen met meldingen elders op het forum dat je ook bepaalde zaken zelf zou kunnen instellen. Maar goed ik hoop dat andere kunnen bevestigen dat het meer is dan alleen mooi
 
Het is meer dan alleen maar mooi, met de maxidot kan je bijvoorbeeld ook de tijd dat je verlichting blijft branden instellen. Bovendien zal je als er wat met de auto mankeert een melding krijgen via het maxidot.
als je een skodaradio hebt, kan je ook RDS informatie via het maxidot krijgen. Dus het heeft nog wel enkele voordelen.
 

VEEJAY

Forumguru
Maxidot is een uitgebreide boordcomputer (met extra configuratie opties) en die ook nog eens mooi oogt voor het geld moet je het niet laten.
 

smg

Lid
Och, ik heb ook een Maxidot, ik vind het een leuk speeltje dat er prima uitziet, maar je kunt er makkelijk op bezuinigen. Extra functies zijn het weergeven van radio-info, tijdinstellingen van verlichting, snelheidswaarschuwingen (de speed warning van Veejay maar ook voor winterbanden). Dat zit bijna allemaal standaard op de occie of op je radio.
 

rickske

Actief lid
Ja maar als je een aftermarket radio aanschaft is het toch wel interessant om voor de maxidot te kiezen,ik heb eigenlijk er al spijt van dat ik die niet bijbesteld heb toen de auto gekocht werd. /forum/images/graemlins/frown.gif
 

higgy

Forumguru
Ik heb ipv maxidot bewust voor een klein leer pakket gekozen (o ja, en stoelverwarming /forum/images/graemlins/wink.gif )
 

SandervdG

Nieuw lid
in combinatie met de uitgebreide telefoon en bediening op het stuur krijg je ook je sim gehueden info in maxidot, tevens in je maxidot te zien door wie je gebeld wordt, etc..erg handig want de telefoonhouder is iets buiten het standaard bereik geplaatst.
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
ik heb eigenlijk er al spijt van dat ik die niet bijbesteld heb toen de auto gekocht werd. /forum/images/graemlins/frown.gif

[/ QUOTE ]
Hier nog 1.. En heb alle mogelijke manieren om het achteraf te laten monteren ook al doorzocht.
Nog iemand een maxidot in de aanbieding /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif ?
 
@nomad toch moet ik zeggen dat ik de Maxidot niet mis... Ik gebruik weliswaar een aftermarket radio en kan dus geen informatie doorsluizen naar de Maxidot.
 

Beker

Actief lid
@veejay,

Gezien het plaatje bij je naam kun je vast wel goed omgaan met de maxidot. Kun je mij vertellen hoe ik de speedwarning kan instellen op bijvoorbeeld 130 km/h. Mij lukt het alleen om te wisselen tussen --- (uit) en 0 (aan, maar erg onzinnig).

Of weet iemand anders dit?
 

VEEJAY

Forumguru
Je moet eerst die snelheid rijden ;)

Je kunt eigenlijk 2 alarmen instellen, de andere is de WINTER TIRE optie. Die kan je wel instellen terwijl je stilstaat (met stappen van 10km per uur).

Het vervelende van de wintertyre alarm is dat je niet meer terug kunt naar de maxidot menu als je de snelheid hebt overschreden. Succes :-)
 

Beker

Actief lid
Begrijp ik het goed dat ik terwijl ik 130 km/uur rijd de speedwarning moet activeren? In dat geval mogen we jouw fototje een ware prestatie (of doodsverachting??) noemen.
 

VEEJAY

Forumguru
Ja, je moet 130 rijden.

Als je de speedwarning eenmaal hebt ingesteld blijft de waarde op je display staan. Deze foto is dan ook genomen op de A12 's ochtends naar mijn werk, toen reed ik netjes 100. :-)

Het instellen van die snelheid was uiteraard in Duitsland gebeurt.
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Maar is het nu mogelijk om een maxidot achteraf door iemand in te laten bouwen en wat zijn daar de kosten van?

[/ QUOTE ]
Het is mogelijk. Ik ben er ook mee bezig geweest. Er zijn 2 opties: Compleet instrumentarium vervangen. Reken op 750 euro excl. de kosten voor het inregelen.
Optie 2: Vind een O2 sloopauto, probeer het instrumentarium eruit te halen en bouw het in en wellicht wil je dealer in ruil voor een doos gebak voor de werkplaats je verder helpen. Optie 2 zal goedkoper zijn, maar je moet vreselijk goed zoeken en geluk hebben.
Je kunt ook kijken of er een instrumentarium in past van de Superb of iets anders uit het VAG concern, maar dan zit je weer met afwijkende kleur verlichting.
Ik heb me er maar bij neergelegd en wacht wel tot de volgende auto.
Of je moet iemand kennen die net een O2 wil bestellen zonder maxidot. Dan kan hij hem wel bestellen en is het een kwestie van ruilen en inregelen. (Zo iemand zoek ik dus nog)

Mogelijkheden genoeg dus /forum/images/graemlins/grin.gif
 

nomad

Senior Member
Off topic:
Optie 2 gevonden: Nu nog zoeken waar ie staat en of er een Maxidot in zat /forum/images/graemlins/smirk.gif
bad549.jpg
 

Wiseguy

Actief lid
LOL /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan