Extra aansluiting vanaf zekeringkast

MacManiac78

Forumguru
Is de draad vanaf de zekeringbox niet gewoon te vertakken en op die zijtak een extra zekering te plaatsen? Ik vind die losse draad (al dan niet voorzien van zekering) aan de voorkant van de zekeringbox er echt niet uitzien. Ik vind het niet echt een proffesioneel ogende oplossing.
 

MacManiac78

Forumguru
Ik ben van plan de permanente draad naar de 12v aansluiting aan te passen. Ik wil deze aansluiting geschakeld maken. Ik heb al gevonden dat ik de draad van zekeringpositie 30 nodig heb.
Middels krimpkousjes en wat soldeerwerk lijkt het me geen moeilijke ingreep. Ik moet alleen even uitzoeken hoe ik alles netjes los, maar ook weer vast krijg. De monteur die ik erover sprak vond het een beter idee de stekker elke dag in en uit te pluggen. :shockend:
Ik snap eigenlijk niet goed om welke reden deze 12v aansluiting permanent is uitgevoerd.
 
Het is al wel een tijdje geleden dat de heren hierover aan het bakkelijen zijn. Heeft iemand foto's of iets dergelijks hoe het op de professionele manier is te maken? Zodat iedereen het kan....
 

MacManiac78

Forumguru
Pinnen kopen bij een VAG dealer. Een externe zekeringbox aanschaffen. 1 pin vanuit geschakelde brug doorlussen naar de zekeringbox, de andere doorlussen vanuit de continu-brug. Hiermee heb je meer aansluitingen gemaakt. Foto's heb ik helaas niet. Met een multimeter is makkelijk te zien welke brug geschakeld en continu is.
 
Bovenaan Onderaan