even voorstellen

WCR

Lid
Ik zal me even voorstellen, ik ben Wilco 38 jaar en wonende in Hardenberg.

In het dagelijks leven ben ik een paar dagen in de week ambtenaar en daarnaast heb ik vanuit hobby een autopoetsbedrijfje.

Onlangs een mooie Superb mogen poetsen en de eigenaar van deze auto wees me op het forum

Mochten er dus vragen zijn mbt poetsen, wassen en interieur reinigen, gewoon stellen

Groet Wilco
 

WCR

Lid
Welkom. Enig idee hoe je haarwax uit een hoofdsteun krijgt?

Met een APC (all Purpose Cleaner) eerst je hoofdsteun nat maken met warm/heet water 30 sec. laten weken dan innevelen met de apc (verdunt 1:10 tot 1:4 ) de APC inwerken en dan met een schone handdoek stevig afnemen.

Eerst even op een onopvallend plekje proberen of de bekleding niet verkleurd.

Welkom!

Met welke producten poets je? Ik heb zelf goede ervaringen met Mequiars.

Ik gebruik zelf een aantal produkten van de professionele lijn van Meg's
daarnaast produkten van poorboys world, chemical guys, cobra, lake country, car-lack, race glaze en binnenkort de complete lijn van Wolfgang.
Daarnaast ben ik altijd op zoek naar nieuwe producten.
 

MaKo

Lid
Gebruik je deze producten dan allemaal door elkaar? "Bijt" dat elkaar niet?

Polijst je ook auto's en zo ja waarmee? Ik heb een zwarte auto en vind die foto's op diverse fora altijd geweldig waarbij een zwarte auto net een spiegel is....
 

WCR

Lid
De produkten bijten elkaar niet ik zal het even wat duidelijker maken.

Meg's consumentenlijn, shampoo, ruitenreiniger, interieur reiniger
meg's pro, polijstmiddelen en waxen
poorboys world, waxen en wheelsealant
chemical guys, doeken
cobra, doeken sponzen
lake country, polijstpads
car-lack, ruitverzegeling (je hebt een aantal weken geen ruitenwisser meer nodig)
race glaze wax en shampoo

het gaat erom dat de eindprodukten, de waxen en sealants niet bijten, dit kan wel eens gebeuren als je bv een product op petroleum basis gebruikt, maar dat gebeurt je maar 1 keer

Het polijsten doe ik met de meg's M85, 83 en 80
 

MaKo

Lid
En dat polijsten doe je dan met een machine neem ik aan? Gebruik je ook wel eens die klei van Meguiars?
 

WCR

Lid
Polijsten doe ik inderdaad machinaal, kleien is 1 van de stappen om een optimaal resultaat te krijgen.

Welke produkten gebruik jij?
 

MaKo

Lid
Mwah ben maar een hobby-ist hoor wat dat betreft. Vind het eigenlijk veel te veel werk. Polijsten kan ik niet machinaal, dus dan wordt het met het handje en dat is zwaar...:icon_smile_dead: Heb wel wat producten van Meguiars. NXT Carwash, Scratch X, NXT All Metal Polish, stap 1, 2 en 3, NXT was, de klei en doeken ed.

Gebruik het eigenlijk meer voor de oldtimers die ik en mijn schoonpa hebben.

Wat vraag jij voor een volledige behandeling van een (bijna nieuwe) Octavia combi? En dan natuurlijk wel zo'n behandeling dat de lak gelijk aan een spiegel is natuurlijk...:D
 

WCR

Lid
Wat voor oldtimers heb je , ik ben zelf helemaal gek van de amerikaanse muscle cars en hotrods e.d.
 

MaKo

Lid
Wij hebben een aantal Reliant Scimitars. Dit zijn Engelse auto's van polyester opgebouwd met m.n. onderdelen van Ford, Triumph en Jaguar. (Veel British Leyland).

Ik heb zelf een SE4 coupe, welke we momenteel aan het restaureren zijn. Hier ligt een lijn 6 motor in. Verder hebben we een SE5, SE6, nog een SE4 (met V6) en een Sabre Six GT.

Zie hier voor wat meer info...
 

Hetzer

Forumguru
Zwart en spiegelend
P1020484_edited.jpg


wauw!!!!!!!!!!!, het eind resultaat mag er zijn!!!!!!!!!!!!!
 

Vacaro

Senior Member
Leuke karren die Reliant Scimitar, is wel allemaal rechtsgestuurd of heb je die ook met links stuur. Vooraan (lichten vooral) hebben wat weg van Capri, van opzij zit er wat volvo(P1800) in verwerkt, heb het dan vooral over die GTE/SE6, andere doen wel wat aan Spitfire denken maar toch unieke modellen.
 

WCR

Lid
De kosten van zo'n beurt zijn zonder de auto gezien te hebben moeilijk in te schatten, het is afhankelijk van de staat waarin de auto verkeerd en wat je wilt en verwacht. Als iemand een prijsopgave wil vraag ik altijd naar de mogelijkheid een testspot te doen, liefst in bijzijn van de klant zodat deze kan zien welke werkzaamheden er gedaan worden, hoeveel tijd erin gaat zitten en wat het resultaat zal zijn.

Bovenstaande superb is van binnen en buiten gedaan, totaal zat er bijna 2 dagen werk in, het kostenplaatje is daar ook naar.

Wat redelijk standaard is en daardoor makkelijker in te schatten is onderstaande.

Voor een was & wax zitten de kosten al gauw op 40 - 60 euro
Alleen interieur behandelen komt ook al gauw boven de 60 euro uit.
Polijstwerk gaat op basis van inschatten hoeveelheid werk x uurloon.

Mvg Wilco
 

MaKo

Lid
Leuke karren die Reliant Scimitar, is wel allemaal rechtsgestuurd of heb je die ook met links stuur. Vooraan (lichten vooral) hebben wat weg van Capri, van opzij zit er wat volvo(P1800) in verwerkt, heb het dan vooral over die GTE/SE6, andere doen wel wat aan Spitfire denken maar toch unieke modellen.

Het zijn idd erg leuke en mooie auto's, echter wel onbekend en daardoor onbemind. Ze verdienen eigenlijk meer.... Het design was vaak vooruitstrevend te noemen. Vooral de SE5 en later de SE6 zie je tegenwoordig vaak terug in de "sportwagons". De Sabre Six GT waar wij 1 van hebben was in zijn tijd een zeer bekende rallywagen. Er zijn er ooit 79 van gemaakt en er zijn er nu nog zo'n 10. Ook de 2 SE4's die we hebben worden behoorlijk uniek. Ooit 1000 van gemaakt en er zijn er nu nog zo'n 100.

Ze zijn er zowel links- als rechtsgestuurd al zijn de (origineel) linksgestuurden erg in de minderheid. Wel kun je ze ombouwen, echter vind ik persoonlijk dat hij gewoon rechtsgestuurd moet zijn. Het zijn tenslotte Engelse auto's. De SE6 die we hebben is wel 1 van de weinige origineel linksgestuurden.

Als ik tijd heb maak ik wel es een apart topic aan met wat foto's ed...
 

WCR

Lid
Dat zijn leuke en redelijk unieke auto's, wordt er ook nog mee gereden?
Hoe is de verkrijgbaarheid van onderdelen?
 
Bovenaan Onderaan