Even voorstellen

Hallo, ik ben Arthur en heb de afgelopen drie jaren met veel plezier in een Kodiaq, zie foto, gereden. Was lease-auto via mijn werk, maar ik ga naar een andere werkgever en daar zit helaas geen auto bij. Voordeel is wel dat ik voortaan met de fiets naar mijn werk kan.

Alleen wil ik wel gewoon een auto hebben en ik heb goede ervaringen met de Kodiaq dus ik kijk weer naar Skoda. Ik kijk eigenlijk alleen maar naar de Kodiaq en de Superb omdat ik ruimte heel prettig vind in dit formaat auto's.

Nu komt mijn dilemma, ik wil een auto niet ouder dan uit 2021 en twijfel tussen een Kodiaq 1.5TSI en een Superb IV. Voordeel van de Kodiaq, bekend terrein, hoge zit, ruimte en comfort. De Superb is veelal in de IV versie te koop uit deze periode maar ik heb geen idee wat een juiste koop is. Ik kan evt wel thuis via een snoer laden, laadpaal op de weg is met €0,70 hier in Oegstgeest veel te duur. Ik zie Kodiaqs met 150.000km en Superbs met ca 100.000km voor de vergelijkbare prijs.

Wat zou jullie advies zijn? IMG_6919.jpeg

Duijzer

Donateur
Welkom! Advies is heel smaakgevoelig. Als ik zou mogen kiezen zou ik voor de Superb gaan, maar dan niet de hybrid. Gewoon benzine. En ik zou ook eens in het buitenland kijken naar aanbod. Maar dat ben ik, jij heb misschien weer heel andere wensen.

hemi24

Donateur
Ik vond de Kodiaq een heerlijke reisgenoot, maar dat zal met een Superb niet anders zijn, wellicht qua rijbeleving nog een tikkeltje beter door het lagere zwaartepunt…

Blijft een smaakkwestie, maar persoonlijk zou ik een Kodiaq kiezen.

ESL

Donateur
Ik denk ook dat je keuze voor een kodiaq danwel een superb ook vooral smaak betreft. Blijkbaar kiezen de meesten voor een kodiaq tegenwoordig, maar ik vind het persoonlijk niets. Ik vind een lagere auto prettiger qua zit en bovendien betere rij eigenschappen.

Maar goed; ik zou vooral even zien waar jouw voorkeur naar uitgaat.

Gevoelsmatig kies ik voor de Kodiaq, maar ik vraag me met name af of de IV een verstandige keuze is. Superb IV zijn goedkoper aan te schaffen met minder KM op de teller, maar thuis laden is wel een uitdaging.

ESL

Donateur
Als je niet thuis kunt laden zou ik zelf nooit voor een IV kiezen. Dan kocht ik veel liever een benzine of anders een diesel uit Duitsland ofzo.

Bovenaan Onderaan