Even voorstellen

Sinds een maand een andere auto. Skoda Octavia 2 uit 2011 1.2 DSG. Dus tijd me even voor te stellen.

Na wat jaren Volvo te hebben gereden was het tijd voor een meer economisch model.

Hoewel ik erg blij ben en al wat plezierige kilometers had gemaakt. Vond ik wel dat de bak wat snel naar een hogere versnellingen gaat en na wat lezen her en der. Zou een tune hierbij kunnen helpen.
Jammer genoeg alleen niet in de buurt (Amsterdam). Nu vond ik hier op het forum ook een bedrijf in de buurt die zowel de motor als de bak kon doen.

Vandaag had ik deze afspraak en gingen de heren aan de slag. Na 1u kwamen ze uitleggen dat ze de bak niet konden lezen en deze een error gaf bij 100% uitlezen. Dus ze konden niks verder doen en zonder enige kosten weer naar huis.

Nu is er alleen een probleem met de bak. Hij schakelt zeer beroerd bij wegrijden en dit gaat met horten en stoten. Lijkt ook te slippen.
Bij thuiskomst toch maar even met Vagtechniek Nuenen gebeld. Ze waren zeer behulpzaam en zeiden dat de heren waarschijnlijk toch iets hadden weggeschreven. Dus ik hier naartoe retour. Ze gaven aan dat ze niks hadden veranderd en het enige dat ze konden doen was de errors codes uitlezen. Hier gaf de DSG error P177B aan.

Na wat verder onderzoek lijkt het er het meeste op dat de DSG zijn adaptatie waarden kwijt is en deze opnieuw moeten worden ingeleerd. Nu heb ik zelf wel wat kennis maar niet genoeg van VCDS.

Morgen eerst maar even opnieuw contact met Vagtechniek. Want ik heb geen idee of het wel slim is om nu nog met de auto te rijden.

Later meer.

Bijlagen

• PHOTO-2025-09-15-11-04-14.png
    PHOTO-2025-09-15-11-04-14.png
    1 MB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan