Even voorstellen

Marchel1

Senior Member
Ik ben Marchel en nieuw op dit forum.
Na 4 jaar zeer tevreden in een Seat Tarraco gereden te hebben was het tijd voor een nieuwe lease en wilde ik graag PHEV gaan rijden, mits het elektrisch bereik voldoende zou zijn voor enkele reis woon-/werk (zo'n 80km). Vol elektrisch zie ik nog niet zitten vanwege prijs (bijtelling is een bitch, ook al koop je er privé nog niet de helft voor wat ik mij goed realiseer) en ik onderweg naar bestemmingen in Europa nog te vaak op een uurtje of wat rijden van Nederland de volgepakte snellaadstations zie. Wellicht de volgende auto.

De keuze is nu gevallen op de Kodiaq PHEV Business Edition Bronx Gold (of babypoep bruin, het is maar hoe je het wil noemen), standaard 18"velgen, Light & View Pakket (een must voor deze auto! werkt zo fijn), Chroom pakket, Akoestisch pakket, Loft interieur, Winter pakket (helaas zonder warmtewerende en verwarmbare voorruit), Comfort pakket, Bagage pakket, Familie pakket, Trekhaak met trailer assist en parkeer pakket. Helaas geen DCC, dit kwam pas na bestelling beschikbaar in NL

pkrijgsman

Forumguru
@Marchel1 ik ben aan het oriënteren op een andere auto, oa de Tarraco staat op de lijst. Heb je ervaringen, tips oid voor mij? (Heb je misschien een review geschreven?)

Laatst bewerkt:

Marchel1

Senior Member
Geen review. De Tarraco was een fijne (lease)wagen. Wat betreft ruimte en comfort zeer vergelijkbaar met de Kodiaq. Ook met de Tarraco wel de nodige software issues, in die zin is mijn huidige Kodiaq wel een verbetering (software is sneller en stabieler).
Het benzineverbruik van de Tarraco is een stuk hoger dan die van de Kodiaq mhev en uiteraard phev.
Van een collega die ook op zoek is naar een Tarraco weet ik dat ze wat lastig te vinden zijn. Er zijn er vergeleken met de Kodiaq niet zo heel veel van verkocht.
Hoop dat je er iets mee kan. Succes met je zoektocht naar een andere auto

• Leuk
Waarderingen: EdK

Marchel1

Senior Member
Geen updates. Systeem is/was traag, regelmatig geen verbinding met server waardoor profielen niet geladen worden of niet kan wisselen. Ook meegemaakt dat het hele systeem stopt als gevolg van geen bereik. Android auto niet altijd even stabiel (kan altijd aan toestellen en software versies op telefoon liggen maar heb nu echt veel minder tot geen problemen).
Weet niet of Tarraco (die van mij was uit 2020) al met 4g ingebouwde sim werkt. Diensten met 2g/3g worden afgebouwd waardoor oude(re) modellen sowieso issues gaan krijgen met verbinding met servers voor profielen, updates e.d.
Als ik naar een andere auto zou moeten kijken dan zou ik mij daar goed over laten informeren. Maar goed niet iedereen vind dat even belangrijk natuurlijk.
Wat ik al aangaf, mij Tarraco komt uit 2020 met wat toen het nieuwe multimediasysteem was maar wellicht zijn nieuwere modellen ook wel weer beter en was wat ik had minder goed dan wat ik nu heb maar minstens net zo goed als de systemen van toen op andere modellen. Beetje nadeel van lease rijden, je raakt verwend met telkens de meest actuele gadgets op de auto.

pkrijgsman

Forumguru
Dat is ook zo, verwend worden. Ik heb er eentje van 2020 op het oog, maar zal er goed naar kijken. Ik heb nu een Superb 2019, die geeft verder geen problemen, maar moet eerlijk zeggen dat 'profielen' en dat soort gedoe me niet zo bezig houd. Meer de juiste uitrusting, en een goed werkend multimediasysteem. En dat werkt op de Superb prima. (Via de telefoon met Google Maps). Dus wat dat betreft heb ik wel vergelijkingsmateriaal dan... Bedankt voor je tips en feedback!

Bovenaan Onderaan