Even Voorstellen

Hoi, Ik ben Frans en woon net over de grens in Belgisch Limburg, ongeveer ter hoogte van Weert.

Mijn vrouw en ik hebben drie auto's; een Octavia Combi TDI 1.6 een Fabia Combi en een Lotus Elise uit 1997. De laatste heb ik al meer dan 20 Jaar en is voor de hobby en het meer sportieve toeren. De Octavia Combi (ik denk dat dit nu de vierde is) gebruiken we als ons werkpaard, en de Fabia eigenlijk als een soort van back up als we alle twee een auto nodig hebben.

Normaal gesproken wisselen we de Octavia in na ongeveer 3 jaar, maar het prijs verschil tussen de Octavia III en IV was niet meer commercieel aantrekkelijk, en dan daar boven op het simpele feit dat het steeds lastiger gemaakt wordt om een diesel te rijden in de toekomst, hebben we besloten om deze maar eens "op" te rijden en te kijken hoe de markt er over 3-4 jaar voor staat. Dus deze moet richting de 200K Km.

Aangezien de Auto vorige week aangaf dat er Olie ververst moest worden, en ik van de garage te horen kreeg dat ze daarvoor 2 uur in plannen, (met daarbij een mooi tarief) heb ik bedacht om deze auto ook maar eens zelf te gaan bijhouden. Ik heb voldoende basis ervaring met het sleutelen aan de Lotus van 1997, hoewel er wel grote verschillen zijn, met name in het elektronische gedeelte van een moderne auto!!

Ik heb een simpele schaar brug van 3 ton die ik een keer tweehands heb overgenomen, dus als het nodig is kan ik die onder de lotus vandaan halen en onder de Octavia zetten.

En ik vind sleutelen aan een stuk mechaniek ook gewoon leuk om te doen. Zo ben ik ook bezig om een Jukebox uit 1965 op te knappen. Leuk stukje mechaniek en nog een mooie buizenversterker er in.
Anyway, jullie hebben nu wel een soort van idee wie ik ben


Groetjes

Frans
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Frans. Ouderwets sleutelen aan auto's zie je steeds minder, het is steeds meer een kwestie van onderdelen wisselen en software aanpassen.
 

Duijzer

Donateur
Welkom Frans! Is het niet makkelijker om de Lotus gewoon van de brug te halen, in plaats van de brug onder de Lotus vandaan te halen?;)
 

brepus13

Forumguru
Wat een internationaal feestje zo, Frans, spreekt Nederland en woont in België :-)

Welkom, veel plezier met sleutelen! Op YouTube staan tig voorbeelden voor als je eens twijfelt of je wil voorbereiden. Leuk speeltje ook die Elise trouwens!
 
Bovenaan Onderaan