Even voorstellen...

Speknj

Lid
Goedenavond!

Ik ben in het gelukkige bezit van een Skoda Superb Kombi.
Ik ben momenteel net begonnen aan mijn tweede. De vorige was een 2018 L&K uitvoering met een 150pk diesel dsg aandrijving, welke ik met veel genoegen heb gereden tot zo'n 120k km (ik rijd wekelijks een ritje Utrecht-Frankfurt)
Om toch wat sportiever te worden, heb ik nu een 2021 Sportline uitvoering gekozen, met 200pk diesel en dsg en nog wat toeters en bellen :-)
De aandrijflijn is heerlijk en de auto rijdt nog een tikje fijner dan de vorige.
Alleen... De software... Daar moet ik nog even erg aan wennen.
De vorige had 3 sleutels met elk een eigen profiel (een voor mij, een voor mijn vrouw en een voor de kinderen) en dat werkte prima, alle instellingen werden keurig opgeslagen en opgeroepen bij de juiste sleutel.
Nu echter met Skoda Connect is de koppeling met de sleutels dynamisch, op zich niet zo erg, maar dat gaat niet altijd goed. Wel zijn af en toe de instellingen niet beschikbaar en moet je toch nog handmatig e.e.a. instellen.
Ook is het mij niet helemaal helder welke instellingen precies worden opgeslagen (bijvoorbeeld de geluidsinstellingen lijken niet te worden opgeslagen, terwijl dit in de oude opzet wel zo was).

Weet iemand of Skoda dit ergens beschreven heeft?

Verder heb ik al een paar software updates over the air gekregen, weet iemand of daarvan ook beschrijvingen beschikbaar zijn over wat er in de update aangepast en/of nieuw is?
 
Bovenaan Onderaan