Even voorstellen

BasO3

Nieuw lid
Hallo forumleden,

Ik wil mij even voorstellen als aspirant (want ik heb hem/haar nog niet) Skoda Octavia berijder. Na veel, voornamelijk Franse, auto's te hebben gereden nu een overstap gemaakt naar een Skoda. Mijn Peugeot 308 SW hdi wordt binnenkort 2 1/2 jaar oud en na 180000 km werd het tijd om iets anders uit te gaan zoeken.

Een mooi aanbod gehad van onze leasemaatschappij voor een:

  • Octavia Ambition Business Combi
  • 1.6 TDI DSG
  • lichtpakket
  • technology pakket
  • stoelverwarming
  • verwarmbare voorruit
  • Sunset
  • Quartz Grey.
Al met al volgens mij een zeer complete auto volgens mij waar ik volgens de kenners een goede en comfortabele auto aan zal hebben. Levertijd is beperkt (kwestie van weken) omdat de auto al ergens op voorraad zou staan. Ik ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen zeker de DSG omdat ik hier toch redelijk veel verontrustende verhalen over lees en ook van mijn collega over gehoord heb.

Groeten Bas
 

Canon-Eye

Forumguru
hoe het mij gaat bevallen zeker de DSG omdat ik hier toch redelijk veel verontrustende verhalen over lees en ook van mijn collega over gehoord heb.
Voor jou als leaserijder niet half zo verontrustend als voor een privérijder, want die moet de kosten zelf ophoesten of zelf in de slag met aanspraken op garantie/coulance. Dus gewoon van genieten en als er een probleem is: de garage moet het oplossen en de leasemij voert de eventuele strijd wel.
 

BasO3

Nieuw lid
Voor jou als leaserijder niet half zo verontrustend als voor een privérijder, want die moet de kosten zelf ophoesten of zelf in de slag met aanspraken op garantie/coulance. Dus gewoon van genieten en als er een probleem is: de garage moet het oplossen en de leasemij voert de eventuele strijd wel.

Dat kan wel zijn maar na 180k probleemloze kilometers in een Peugeot weet ik wel dat geen problemen en een betrouwbare auto wel heel erg lekker zijn. Ondanks dat de rekening niet voor mij is vind ik betrouwbaarheid en gemak wel zo prettig.
 

Henrik

Forumguru
Welkom op dot leuke forum @BasO3

Ik rijdt net als jij straks, in een O3 Combi met de 1.6tdi en DSG. En net als jij heb ik hiervoor in een 308 de gereden. Als geheel zou ik absoluut, No doubt, 100% zeker weten de Skoda boven de Peugeot verkiezen. De ruimte, kwaliteitsbeleving, navigatie en ergonomie zijn zo veel beter in de Octavia. De motor is wat minder fel dan je gewend bent, wat rauwer als ‘ie koud is en iets luidruchtiger. De bak (DSG) is heerlijk. Daar ga je nog heel blij mee zijn denk ik.

Je rijdt wel achterlijk veel km’s trouwens :sterretjes:

Maar dat worden plezierige km’s voor jou in de Skoda. Volgens mij hoef je je tegenwoordig noet al te veel zorgen te maken over kwaliteit van de DSG. De meeste kinderziektes zijn er wel uit hoor...
 

BasO3

Nieuw lid
Welkom op dot leuke forum @BasO3

Ik rijdt net als jij straks, in een O3 Combi met de 1.6tdi en DSG. En net als jij heb ik hiervoor in een 308 de gereden. Als geheel zou ik absoluut, No doubt, 100% zeker weten de Skoda boven de Peugeot verkiezen. De ruimte, kwaliteitsbeleving, navigatie en ergonomie zijn zo veel beter in de Octavia. De motor is wat minder fel dan je gewend bent, wat rauwer als ‘ie koud is en iets luidruchtiger. De bak (DSG) is heerlijk. Daar ga je nog heel blij mee zijn denk ik.

Je rijdt wel achterlijk veel km’s trouwens :sterretjes:

Maar dat worden plezierige km’s voor jou in de Skoda. Volgens mij hoef je je tegenwoordig noet al te veel zorgen te maken over kwaliteit van de DSG. De meeste kinderziektes zijn er wel uit hoor...

Dank voor jouw reactie denk ook wel dat het goed gaat komen met die auto. Hoop ook dat de kinderziekten er ondertussen uit zijn en dat ik comfortabele en prettige kilometers tegemoet ga. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen heb er wel zin in
 
Bovenaan Onderaan