Even voorstellen

0ri0n88

Forumguru
Dank allen!!
Vandaag de skoda opgehaald en naar volle tevredenheid de eerste 100 km erop gezet :D
Auto was keurig klaar gemaakt door de garage (zonder afleverkosten zelfs:thumbsup:en een steekproef apk)
Auto rijdt en schakelt goed en wat een genot is die 1.4 tsi motor icm met dsg!!
Hopen er nog lang plezier van te hebben en dus ook van dit forum;)
Gr Peter
 
Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Zo de eerste 8000 km van mij zitten erop welllicht tijd voor een update over de O2.

In de eerste plaats rijdt de auto als een zonnetje geen piepjes of kraakjes en alles functioneert prima.
verbruik dagelijks bij veel stadsgebruik is 8.1 l op 100 km. Snelweg in NL gemakkelijk 6.3l op 100 km.

Eerste grote rit is ook een feit. Op en neer naar Andorra totaal 2600 km. Heerlijke reiswagen met 3 man, vol bagage en skis zijn geen probleem voor de O2 en het verbruik heen en weer lag op 7.0l op 100 km bij goed doorrijden en matige weeromstandigheden, niet slecht mijns insziens.

Irritaties? Eigenlijk niet echt behalve de tankklep bij het wassen van de auto (niet vergeten je vergrendeling erop te doen) en wellicht de achterruitenwisser (voor mijn part zat die er niet) wist matig ondanks nieuwe wisser en na zoveel tijd blijft die ook vastzitten omdat die niet meelift op je voor wissers dus altijd hetzelfde tempo aanhoudt. een benzineleiding die trilde bij stationair draaien heb ik zelf verlegd door hem in een andere sleuf te zetten en het trillen is foetsie.

Dan de motor en versnellingsbak: wat mij betreft een topkeuze de 1.4 tsi icm dsg dit rijdt zo relaxed en als het moet meer dan voldoende kracht tot je beschikking. Na de eerste 8000 km nog geen druppel olie bij hoeven vullen dus dit is ook erg relaxed.

Tot nu toe buitengewoon tevreden lid van de Škoda familie en hoop dit nog lang te blijven.

Gegroet,
Peter
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Dat klinkt goed! Nog veel veilige en prettige kilometers gewenst! En??? Hebben de 'oudjes' inmiddels hun mening bijgesteld? ;)
 
Bovenaan Onderaan