Even Voorstellen

IHC966

Lid
Hallo allemaal. Ben Harry en kom uit Apeldoorn.
Ben nu in het bezit van een Passat 3BG 2.8 V6 4-motion.
Wil nu een wat kleinere en zuiniger auto zodat mijn vrouw ook in de auto wil rijden.
Ben een beetje aan het kijken voor een Fabia combi van 2007 / 2008.

Dus als iemand wat tips heeft hoor ik het graag.

Groeten,

Harry
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
welkom hier plaatsgenoot! De Passat lijkt me niet verkeerd om te rijden maar als kosten meespelen kan ik me de keuze voorstellen.
Belangrijk is natuurlijk ook het budget. Of is een Roomster wellicht wat?
 

IHC966

Lid
Roomster is niet iets voor ons. Prijstechnisch denk ik ook te duur op dit moment. Passat rijdt als een speer, dus moet een behoorlijke stap terug. Maar ach dat heb je soms, is niet erg.
 

Cordoba

Forumguru
Welkom op het forum Harry. De reden dat je nu naar een Fabia combi kijkt, is de combinatie van binnenruimte en buitenmaten? Ik weet niet hoeveel haast je hebt, en aantal km's dat je rijdt, en welke eisen je stelt aan vermogen/sportiviteit van de auto. Als je geen supersnelle auto zoekt, kun je overwegen om een greenline versie te zoeken: vanwege de aankomende wegenbelasting daarvoor, komt die in behoorlijke aantallen beschikbaar op de occasionmarkt.
 

IHC966

Lid
Hoi Cordoba, Kan nog wel even wachten. Weet dat volgend jaar de zuinige diesels niet meer belastingvrij zijn. Dus wie weet. Rijdt zelf niet zoveel, 6K per jaar. Dus dan is de Passat erg duur in belasting en verzekering. Mijn vrouw zal in de Fabia ook rijden, dus dan worden de km wel wat meer. Maar of een diesel uit kan weet ik nog niet.

Zijn er bij de Fabia nog speciale dingetjes om op te letten?
 

Cordoba

Forumguru
Fabia II zou ik niet zo snel weten, de I (tot 2007) heeft standaard lekkage op de achterportieren die gekit moet worden, maar Fabia II zou ik niet direct een algemeen zwak punt kunnen noemen (al zullen er beslist wel zijn).
 

Joske

Forumguru
Welkom op het forum Harry!

Een F1 combi is alleszins waar voor zijn geld, ruime wagen met gigantische koffer.. In een 1.9TDI misschien wel een interessante optie voor jou? Zuinig en betrouwbare motor.
 

Thorgal

Forumguru
Financieel is het een stap terug (of juist voorruit) maar ik ben van een passat variant 1.8 naar een O3C 1.4 gegaan maar ervaar het juist als meer rijplezier.
Tov een 2.8 V6 is er veel te vinden dat zuiniger is :jaja: Hoever wil je 'inleveren' ?
 
Bovenaan Onderaan