Even voorstellen

Dafut

Lid
Dag mensen!

Sinds enkele maanden neus ik hier op het forum rond en zal mij bij deze maar eens voorstellen. Mijn naam is David, 23 jaar en woon in de omgeving Arnhem/Nijmegen.

Na 4 jaar rond te hebben gereden met een Peugeot 206 (van mijn ouders) heb ik sinds 2 maanden een Skoda Fabia Combi (Equipe Plus) uit 2005. Het betreft een ex brandweer auto, die ik voor een redelijk gunstige prijs heb weten te kopen.

De auto bevalt tot nu toe zeer goed. Er zijn/waren wel wat aandachtspuntjes, zo moet ik de deur panelen nog afkitten en is het raam mechanisme van de bestuurders kant al gesneuveld. Buiten die dingen heb ik geen klagen :).

Voorlopig staan er geen schokkende dingen/aanpassingen op de planning, al zou ik ooit nog wel eens de roetfilter en EGR klep willen verwijderen en eventueel een slag grotere turbo er op om hem vervolgens te laten chippen. Maar voordat ik daar aan begin moet mijn huidige auto project klaar zijn, een volkswagen T4 (camper) die ik met 2 vrienden aan het ver/opbouwen ben.

Groeten,
David

Blacky

Forumguru
Welkom David op het forum. Gefeliciteerd met je Fabia. Is hij rood? Foto's zijn altijd welkom.

CDK

Forumguru
Welkom David, gefeliciteerd met je Fabia, hopelijk blijft het bij deze relatief kleine mankementen.

Greetz Corné

Dafut

Lid
Danku! Qua mankementen ben ik niet zo bang, hij is netjes onderhouden en dat wil ik voortzetten. Was eerst bang dat het een afgeragde bak zou zijn, iedere keer volgas weg met een koude motor bij een (brand) melding. Daar is hij gelukkig niet voor gebruikt, eigenlijk enkel voor vervoer van en naar trainingen etc. Zijn broertje die ook te koop was is wel gebruikt als "first responder".

Fabia_1.jpg

Ik mocht helaas de zwaailampen niet hebben en de bestickering is er ook grotendeels af gehaald. Echter zitten er nog wel rode reflector stickers op. Overdag valt het niet zo op maar in het donker des te meer:

Fabia_2.jpg

Het ziet er wel grappig uit, maar ik ga ze er waarschijnlijk wel een keer afhalen en dan de hele auto gelijk maar polijsten.

Joske

Forumguru
Welkom op het forum David! Wat ik wel gemist heb, is wat voor een motor erin ligt, ik veronderstel een 1.4 TDI of 1.9 TDI? aangezien je over een turbo praat?

ivm de bestickering..
het voordeel is nu wel dat je komende kerstmis geen kerstverlichting in je voortuin hoeft te hangen :maakmegek:

Dafut

Lid
Haha :D, zoals ik al zei staan ze op de nominatie om verwijdert te worden maar wil dan eigenlijk de auto meteen polijsten en daar moet ik nog even tijd voor vinden/maken. Maar dat komt wel :jaja:.

Het betreft een 1.9TDI inderdaad, wilde graag een VAG diesel zodat ik het meeste onderhoud zelf kan doen. Uiteindelijk bij deze Fabia uitgekomen.

Blacky

Forumguru
Je zal in ieder geval niet zo snel je auto mislopen in het donker. Ziet er geinig uit. Mis alleen nog het zwaailicht. :D

Zonder gein veel plezier met je Fabia. Auto's worden meestal goed onderhouden.

Joske

Forumguru
indien je op problemen zou stuiten of vragen zou hebben.. die je dan ook op dit forum zal vragen ;) is het absoluut superhandig als je belangrijke info over je wagen in je handtekening plaatst. (bouwjaar, motorcode, etc.) Dat werkt echt wel veel vlotter voor als mensen iets willen opzoeken in Elsawin of ETKA.

Bovenaan Onderaan