Even voorstellen...

punt_666

Nieuw lid
Dag allemaal,

Vind het altijd wel zo netjes me even voorstellen op een forum dus bij deze.

Mijn naam is Dennis Timmer en ben 30 jaar jong.
Woon sinds 2005 in het uiterste noord-oosten van Duitsland bij het eiland Usedom en Rügen in de deelstaat Mecklenburg-Vorpommern. Hier zijn we in 2005 heen verhuisd om hier een melkveebedrijf te runnen.

Het merk Skoda is hier in de voormalige DDR natuurlijk erg goed vertegenwoordigd. Zowel de oudere modellen (Felicia) alsook de nieuwe(re) zijn hier goed vertegenwoordigd. En dan springt de Octavia er eigenlijk met kop en schouders boven uit.

Het is onze allereerste Skoda dus ben wat dat betreft echt een beginneling.
Hiervoor hebben we een Citroen Berlingo gehad die ons helaas toch voor heel wat meer kosten gezorgd heeft dan aanvankelijk de bedoeling was.
Vandaar dat we zijn gaan kijken voor een Skoda Fabia 1.9 TDI. Vind de Fabia 1 nog altijd een erg leuke auto om te zien. En met de 1.9 TDI is het ook nog eens een heerlijk vlot en zuinig karretje.

Al na een week in bezit stond mijn vriendin met alle 4 de remmen muurvast voor het verkeerslicht. Dit hebben we de garage gemeld en deze kon -natuurlijk- niets vinden. Toen is remvloeistof vervangen en het heeft zich tot op heden nog 1x kort voorgedaan.

Via het Duitse Skodaforum (www.skodacommunity.de) heb ik de oplossing voor ons andere probleem gevonden. De auto stotterde heel erg bij lage toeren. Dit bleek uiteindelijk te liggen aan het EGR ventiel. Die keurig afgedopt en de auto rijdt weer helemaal goed!
Nu komen er 13 januari nog All-Season banden onder (Vredestein Quatrac made in NL!!!) en gaan we 19 januari de eerste lange rit van 750km richting NL wagen!

Zo zien jullie maar weer dat een forum echt ideaal kan zijn!
Ik hoop dan ook veel antwoorden te kunnen vinden op mijn vragen en hoop jullie van dienst te kunnen zijn met mijn -tot nu toe bescheiden- Skoda kennis....

Hier nog even een foto van onze Fabia:
P1030716.jpg
 
Bovenaan Onderaan