Even voorstellen (wel zo netjes):

Maik

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik ben Maik, woon samen met mijn vrouw en 2 kids in Oss.
Rijd nu momenteel een Peugeot 5008 (lease). Deze auto zit bijna aan zijn kilometers, dus wordt het weer tijd voor het uitzoeken van een nieuwe lease-auto (altijd leuk).

De auto zoals ik het tot nu toe wil hebben (voor 16 september bestellen):
Skoda Octavia Combi 1.6tdi Elegance Business (DSG)

Pakketten:
Dynamic pakket, Bagage pakket, Travel pakket, Functie pakket.
Opties:
Sunset, Panoramisch schuif/kantel dak, LM 18inch (golus), DAB, Drive mode assistant, Electrische achterklep, Adaptive cruise assistent, dorpellijsten, trekhaak.

Ik geloof dat er een nieuwe kleur grijs aan zit te komen, welke ik dan waarschijnlijk zou willen hebben....

gr. Maik
 

Bakkertje

Forumguru
Welkom hier Maik!

Je hebt een leuke auto op het oog, die eigenlijk exact overeenkomt met hoe ik hem zou bestellen :dankje:
Zelf zou ik nog wel de elektrisch verstelbare stoelen toevoegen aan het lijstje.

Succes en veel plezier met het uitvogelen en bestellen, inderdaad altijd leuk!
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier! Op papier al een mooie auto met goede opties!
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Houd ons op de hoogte
 

Blacky

Forumguru
Welkom Maik op leerzame en gezellige forum. Leuke keuze die je gemaakt hebt. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
 

Maik

Actief lid
Inmiddels de offerte alweer diverse malen aan laten passen.

Dankzij het forum kwam ik er achter dat de instaplijsten reeds in het dynamic pakket zitten, dus die hoeven niet apart in de bestelling te komen. Hiervoor in plaats kan wel een chromen sierlijst op de achterklep ;)

Verder hebben mijn vrouw en ik nog wat discussie over de kleur.... Dus volgende week maar weer langs de dealer :)
 

Thorgal

Forumguru
Welkom, dat zijn heel wat extra's die je erbij wil. Ik herken er zeker een paar ;)
Succes ook met de kleur. Over de "grijze" variant is al een topic waar je e.e.a. Op kan pikken
 

Maik

Actief lid
inmiddels een aantal dagen verder en morgen ga ik de offerte naar de leasemaatschappij sturen.... Hieronder de auto zoals hij is geworden:
SKODA Octavia Combi 1.6 77 kW / 105 pk TDI Elegance Businessline
Kleur: Metal Grey metallic
Bekleding: Dynamic rood

Opties:
-Bagage pakket (combi)
-Dynamic pakket
-Travel pakket+lane assistent
-Sunset (getint glas achter)
-Volwaardig reservewiel
-Panoramisch schuif/kanteldak
-Lmvelgen 18 inch golus
-Driving mode assistant
-Elek. open en sluit achterklep
-Adaptive cruise assistsant
-DAB

Accessoires:
-Vaste trekhaak (met voorbereiding)
-Achterklepsierlijst chroom
-230v aansluting
-Onderbumpersierlijst chroom

Deze zal daarna goedgekeurd moeten worden door mijn baas waarna hij besteld zal gaan worden :-)
 
Helemaal top! Zou je de vaste trekhaak niet omruilen voor een afneembare? Zo'n mooie auto, daar voegt zo'n vaste sleurhendel niets aan toe....:D
 

Wild Chocolate

Senior Member
Er loopt ook een topic over de vaste trekhaak, dat daar slecht (of niet) een caravan met stabilisatorkoppeling aan kan, omdat de trekhaak heel kort op de bumper zit. En met hoe mooi men bij VAG de afneembare trekhaak wegwerkt, zou ik nooit een vaste nemen. (Bij de Volvo van mijn schoonvader was dat heel lelijk weggewerkt in de bumper, bij alle VAG auto's die ik tot nu toe gezien heb, zie je niet dat er trekhaak achter kan).

EDIT: Welkom op het forum natuurlijk!
 

CDK

Forumguru
Mooie configuratie, op de trekhaak na dan, zoals reeds aangegeven door medeforumleden, zit de vaste trekhaak vrij dicht op de bumper (wettelijk minimum) met een afneembare zou je dus sowieso beter af zijn (in mijn optiek) en voor de looks ook natuurlijk, trekhaak er onder hangen en of er afhalen is maar een paar tellen werk.

Greetz Corné
 

Maik

Actief lid
ik hoor van veel afneembare trekhaken dat fietsendragers er niet goed oppassen (ze staan dan te schuin). En laat ik de trekhaak nou net alleen nodig hebben voor mijn fietsendrager (mountainbikes) en er zal naar alle waarschijnlijkheid nooit een caravan of aanhanger achter komen hangen....

Misschien dat iemand met een afneembare kan bevestigen dat het wel goed gaat met een fietsendrager....
 

CDK

Forumguru
laat ik nu nog nooit een fietendrager op m'n trekhaak gehad hebben.....
als het wél zou kunnen zou het dè perfecte oplossing voor je zijn, want je rijd niet dagelijks met een fietsendrager lijkt mij...., misschien dat andere forumleden dit verhaal kunnen bevestigen/ontkrachten??
 

dirkkroneman

Forumguru
Heb een afneembare trekhaak, wel eens een fietsendrager erachter gehad. Maar verschil tussen een vaste (vorige auto, Golf 4) en een afneembare trekhaak?? Lariekoek volgens mij.. Ik zie/merk geen verschil! (Behalve als ik hem niet gebruik natuurlijk :D)
 
Bovenaan Onderaan