Even voorstellen/vraag (dashboard)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />

via het interieur, je moet dan je achterste portier openen, de achterbank plat leggen en dan kan je zo in de koffer en daar aan een klein hendeltje frunikken en dan is je koffer ontgrendelt.


[/ QUOTE ]

leg eens uit? waar kan je dat hendeltje dan vinden??
smile.gif
 
dat hendeltje zit op de sluiting van je kofferdeksel, bij mij is dat een oranje geval, als ik er aan denk zal ik er eens een foto van nemen.
 

Jpoers

Lid
ben ik toch blij met mijn iets oudere versie heb nog gewoon allemaal touwtjes door de wagen heen lopen. heb trouwens er nog nooit aangetrokken dus geen idee of die wel werkt.

trouwens als je accu leeg is en dan met startkabels gaan kloten werd/wordt altijd afgeraden in moderne auto's.

Van het weekend ook weer meegemaakt, mijn schoonbroer had zijn lampen laten branden in zijn oude slopel astra, dus ben met pa er ff heen gereden om deze aan te krijgen (heeft corolla verso) en wou perse ff met startkabels klooien, jahoor de vonken vlogen in de rondte (erg gevaarlijk) had het nog zo gezegd. gelukkig niks verder aan de hand. maar nog geen opel met een lopende motor.

hebben gewoon met handje aangeduwd, was zo gefixt veel makkelijker! (oké lukt niet met diesels, das een nadeel)
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />

via het interieur, je moet dan je achterste portier openen, de achterbank plat leggen en dan kan je zo in de koffer en daar aan een klein hendeltje frunikken en dan is je koffer ontgrendelt.

[/ QUOTE ]

Da's lekker. Dus eerst twee kinderstoeltjes losmaken en ergens (droog) opbergen etc. en dan 'frunniken'. Goed over nagedacht van Skoda...

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />

PS: als je batterij plat is lukt het ook niet om via de ontgrendeling op je dashboard de koffer te ontgrendelen.

[/ QUOTE ]

Da's apart. Dat hendeltje links naast de bestuurdersstoel geeft de indruk mechanisch te zijn, dus met een kabeltje de benzineklep open te trekken. Volgens mij was dat met het hendeltje van de achterklep precies zo, maar ik kan me vergissen. De VW Golf op het werk heeft een electrisch tankdopontgrendelknopje bij de handremhendel. Dat was de eerste keer even zoeken...
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

ben ik toch blij met mijn iets oudere versie heb nog gewoon allemaal touwtjes door de wagen heen lopen. heb trouwens er nog nooit aangetrokken dus geen idee of die wel werkt.

trouwens als je accu leeg is en dan met startkabels gaan kloten werd/wordt altijd afgeraden in moderne auto's.

Van het weekend ook weer meegemaakt, mijn schoonbroer had zijn lampen laten branden in zijn oude slopel astra, dus ben met pa er ff heen gereden om deze aan te krijgen (heeft corolla verso) en wou perse ff met startkabels klooien, jahoor de vonken vlogen in de rondte (erg gevaarlijk) had het nog zo gezegd. gelukkig niks verder aan de hand. maar nog geen opel met een lopende motor.

hebben gewoon met handje aangeduwd, was zo gefixt veel makkelijker! (oké lukt niet met diesels, das een nadeel)

[/ QUOTE ]

Was het niet precies andersom: aanduwen mag niet, startkabels juist wel, vanwege de katalysator? De ANWB gebruikt ook startkabels.
 

DJNeO

Actief lid
Problemen met startkabels bij moderne auto's?? nog nooit van gehoord! wanneer je vonken krijgt bij het aansluiten van de kabels moet het haast wel betekenen dat ze niet goed worden aangesloten... Je sluit ze toch wel op de goede manier aan he?

Je moet eerst de kabels aansluiten op de auto met draaiende motor, en vervolgens de kabels op de auto die moet worden gestart... uiteraard moet je er goed voor zorgen dat de plus kabel nergens mee in contact komt behalve de plus van de andere accu!
wink.gif
 
Moderne diesel kunnen tegenwoordig geen andere moderne diesels meer starten.

Perongeluk de batterij van mijn fabia (diesel) eens leeg laten lopen en proberen te starten met kabels en een Mercedes E-klasse (diesel), en NO GO, die mercedes heeft gewoon zelf te veel stroom nodig.

Daarna een oude clio (benzine) gevonden, en 2 minuten later was mijn fabia weer draaiende
laugh.gif
.
 

DJNeO

Actief lid
als je iets langer had gewacht had het misschien wel gelukt...

geprobeerd met mijn fab diesel een BMW 330 XD aan te shorren... kabels achter bij de accu... vergeet het maar...

Kabels voor bij de motor op een punt plaatsen... even wachten en gasse maar!!
grin.gif
yeah.gif
 

Jpoers

Lid
kabels waren wel goed aangesloten, voor zover ik kon zien, stond op een afstandje want wou me er niet mee bemoeien, mijn vorige dealer heeft ooit gezegd dat je geen startkabels mag gebruiken ivm de elektronica, deze kan dan wel eens van slag raken door piekspanningen.

aanduwen van een warme motor kan wel problemen veroorzaken bij een kat, maar jah wie moet nu een warme motor aanduwen?

ik doe gewoon mijn lampen keurig uit, en mijn radio gaat automatisch uit als ik mijn sleutel uit het contact trek, en aan de binnenverlichting klooi ik helemaal niet. (hoop!! dus nooit meer met een lege accu te staan, tenzij die kapot gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan