Even voorstellen/vraag (dashboard)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia_SDi

Nieuw lid
Hallo allemaal,


Kakelvers op dit forum: mijn naam is Mathieu.
Sinds een paar weken de trotse bezitter van een 2001 Fabia SDi. Het is een Comfort.
Ik moet behoorlijk wat kilometers gaan rijden en daarom heb ik mijn tweede grote liefde met pensioen gestuurd.

Voor Skoda heb ik altijd al een zwak gehad.
In de tijd van de 105, 120, 130 en de Coupé's heb ik zwijmelend staan kijken.

Even een vraag voor de kenners: de verlichting van het handschoenenkastje werkt niet.
Ik dacht dat het lampje defekt was, maar de bekabeling ontbreekt
shocked.gif


Is het zo dat het kastje met plm. 5 torx parkers vastzit?
Iemand een idee waar de bedrading zou moeten zitten?

De garage zegt dat deze standaard waarschijnlijk niet bedraad is, maar dat kan ik moeilijk geloven (beetje eigenwijs).
Als de wagen in-/uitstapverlichting heeft, airco en meer van dat, waarom niet de onmisbare verlichting?

Groeten,

Mathieu
 
jup handschoenkastje zit vast met die 5 torxen, ook moet je dat afdekplaatje aan de zijkant weghalen.

Waar die kabel juist vandaan komt, geen idee...
 

Jpoers

Lid
heb je echt een lampje in je kastje zitten? heb zelf een fabia 1.4mpi ook comfort en zie volgens mij geen lichtje zitten... laat nog even weten als je dit misschien kan aansluiten zal ik ook nog eens gaan zoeken!
 
als je dat echt wil dat lampje (met mechanisme), kost geen drol, alleen moet je dan nog ergens de elektriciteit vandaan halen
 

Jpoers

Lid
nou ik moet zeggen dat ik het helemaal niet mis een lampje in mijn kastje, maar mocht het er gewoon in zitten dan zal ik zeker proberen dit aan te sluiten.

kan soms wel eens handig zijn.
 
Ik heb daar een lichtje, maar voor mij hoeft dat niet hoor, de verlichting in de koffer had beter wat meer aandacht gekregen met een paar extra lichtbronnetjes erin.
 

Jpoers

Lid
de kofferbak is inderdaad nogal gierig ingericht. misschien een tweede lampje aan de rechterkant had handig geweest. misschien een goed idee voor de kerst
grin.gif
 
aan beide kant een lichtje, mag ietsje feller zijn als het gene er nu inzit en dan nog eentje onderaan bij het kofferslot, dat had goed geweest.

Bij mijn vader zijn wagen (is wel een mercedes) zit er 3 lampjes aan weerskanten eentje en in het midden boven aan nog eentje, maar is een gewone berline geen break.
 

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />
Bij mijn vader zijn wagen (is wel een mercedes), maar is een gewone berline geen break.

[/ QUOTE ]


Ik wist niet dat Mercedes ook de varianten berline en break had
grin.gif
 
moest daarstraks het handschoenkastje nog eens losschroeven dus dacht ik, ineens maar eens zien vanwaar die kabel komt.
Bij mij komt die van achter de radio, dus ik veronderstel dat de kabel rechtstreeks van de zekeringkast komt.
 
Mijn Fabia Combi uit 2002 had aan beide zijden van de begageruimte een lampje, mijn huidige Fabia Combi alleen nog aan de linker zijde. Rechts zit een afdekplaatje. Besparing?
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaRJ</font><hr />

Rechts zit een afdekplaatje. Besparing?

[/ QUOTE ]
Ja.
Kun jij nog de tankdop van binnenuit ontgrendelen? Dat is ook wegbespaard bij sommige (alle?) modellen.
 
Bij mijn RS-line van 2005 (is geen combi) zit wel een ontgrendeling voor de tankdop en zit ook de verlichting voor van het handschoenkastje. Maar wel 1 lichtje in de koffer.

Daarstraks een vriendin gekomen met een fabia classic denk ik, van april dit jaar en die had geen ontgrendeling voor de tankdop, geen afstandsbediening, geen lichtje in het handschoenkastje maar naar het kofferlichtje heb ik niet gekeken.
 

Fabia

† In Memoriam
Dat klopt van het lichtje in de kofferbak, had bij mijn vorige ook twee lampjes en nu maar eentje. Vind het een beetje onzinng die "besparing". We moeten toch niet naar steeds meer uitgeklede modellen gaan, dan begint het wel heel erg op VW te lijken.
 

Jpoers

Lid
jah, dat zou heel slecht zijn. Zometeen wordt het stuurwiel ook nog een optie! of zo'n gierig plastic exemplaar.

ps. best lastig wappen! (mobiel internet)
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

jah, dat zou heel slecht zijn. Zometeen wordt het stuurwiel ook nog een optie! of zo'n gierig plastic exemplaar.


[/ QUOTE ]

lol... heey, ik wil net wegrijden met mijn gloedjenieuwe skoda maar ik kan nergens vinden hoe ik naar links en naar rechts moet gaan met die auto, is dit spraak gestuurd ofzo??

Nee meneer, dan had u de optie stuurwiel moeten nemen, deze auto kan alleen immergeradeaus!
grin.gif
bye.gif
 

DJNeO

Actief lid
maarre... in de ambiente is inderdaad aardig wat weg bezuinigd... licht in dashboard kastje, ontgrendeling benzine/dieselklep van binnen, ontgrendeling kofferdeksel van binnen, centrale vergrendeling met afstandsbediening.. dat zijn dingen die ik zo kan noemen...

elegance van nu heeft nog wel steeds de ontgrendeling van de brandstof klep van binnen uit..
smile.gif
maar ook 1 lampie in de kofferbak
frown.gif
en geen zonnedakkie meer
frown.gif
(had ik best wel leuk gevonden eigenlijk...)
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaRJ</font><hr />

Rechts zit een afdekplaatje. Besparing?

[/ QUOTE ]
Ja.
Kun jij nog de tankdop van binnenuit ontgrendelen? Dat is ook wegbespaard bij sommige (alle?) modellen.

[/ QUOTE ]

De tankklep wel, de achterklep niet meer (was bij m'n vorige nog wel). Zit nu ook een afdekplaatje (wat overigens niet mooi zit). Als m'n accu leeg is, hoe kom ik dan bij m'n startkabels in de kofferbak?
 
via het interieur, je moet dan je achterste portier openen, de achterbank plat leggen en dan kan je zo in de koffer en daar aan een klein hendeltje frunikken en dan is je koffer ontgrendelt.

PS: als je batterij plat is lukt het ook niet om via de ontgrendeling op je dashboard de koffer te ontgrendelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan