Even voorstellen: Skoda Fabia Combi 2003 aangekomen in Deventer

Gisteren hebben we na 3 jaar in oude Citroens/Peugeots gereden te hebben toch maar voor degelijkheid gekozen: een Skoda Fabia Combi Creation 1.4 16V Creation gekocht. SkodaFabiaCombi.jpg

Na een '95 Citroen ZX, waar we 35d km per jaar reden en in onze 75d km alleen maar een koppeling, distributieriem en twee bandjes (ter vervanging van de originele 13 jaar oude banden die inmiddels meer dan 150d km hadden gereden!), dachten we met een '99 Peugeot 306 (90d km) een goede keus te hebben gemaakt en we de km-stand bij deze ook weer zouden aanvullen tot ver boven de 200d km. Helaas, onze 306 dacht er anders over en kreeg al binnen 7 maanden onoplosbare elektrische problemen.

Nu dus een Skoda met 102d km op de teller, uit 2003, model Creation. Mijn jaar kilometrage is inmiddels naar beneden gegaan doordat ik nu met de trein naar mijn werk kan/ga en zo denken we naar ongeveer 15-20d km per jaar te gaan, dus de komende 4-5 jaar in onze nieuwe Skoda te rijden. Van de twee voor mij bekende euvels (water in achterportieren) en eventuele verrote kabelboom linksachter in de motor heb ik de laatste kunnen checken (tape was weg en kabelboom was intact). Het water in de achterportieren wist de handelaar niet en ik moet maar wachten tot de eerste keer regen of wasstraat.

Een van mijn eerste taken zal zijn om de iRadian radio om te ruilen voor een Sony. Inmiddels al geprobeerd en inderdaad: ook de Sony radio levert geen voltage aan de antenne. Dat wordt dus misschien nog een itempje te zoeken/posten hier... Als het geluid dan nog niet heel erg goed is, moeten we ook maar eens kijken naar de speakers in de voordeuren.

Zo, netjes voorgesteld, jullie zullen me nog wel eens voorbij zien komen.
 
Bovenaan Onderaan