EdZ
Donateur
Hallo,
Sinds een week of 2 bezitter van een Roomster 1.4 uit 2007. Na enige twijfel, dat wel. Mijn Focus 2.0 uit 2000 was aan vervanging toe en ik zocht een auto die vrijwel net zoveel ruimte bood, maar lichter en zuiniger was. De keuze was daardoor beperkt. Golf Variant is te duur, Astra SW te klein, vrouw wilde geen Ford meer enzovoort. De Roomster viel negatief op door z'n uiterlijk (rolstoelvervoer), maar dat betekent wel relatief veel ruimte. Als je 'm ziet staan zou je niet zeggen dat hij van binnen zo groot is. Dus maak ik er maar een statement-auto van. Ja, hij is best lelijk. Maar het is nog geen Multipla of Hyundai Matrix en hij is praktischer dan de meesten uit z'n klasse. Daarnaast hoef ik er als ik rijd niet naar te kijken...en eerlijk gezegd begin ik het uiterlijk steeds meer te waarderen.
Positief:
Je kunt met het interieur alle kanten op. Haal je alles eruit dan heeft de oude Focus zeker het nakijken. Hopelijk is hij voor de vakantie (met dakkoffer erop) groot genoeg, anders moet ik toch een trekhaak erop laten zetten.
Er zijn zoveel opbergplekjes dat ik spullen tekort kom om op te bergen.
Voor zover ik nu kan beoordelen: zuinig.
Als je een deur dichtgooit dan heb je het gevoel dat je echt een deur dichtgooit. Geen blik zoals de focus.
Negatieve puntjes heb ik ook:
Hard plastic op plekken waar ik het liever niet had: onderkant raamkozijn, middenconsole. Zeker die middenconsole (dubbelDIN), die wil ik misschien vervangen door een enkelDIN. Beter voor m'n knie.
Bagagerek achterin heeft niet veel nut, tussen klep en rek blijft weinig ruimte over.
Voorstoelen bieden weinig zijdelingse steun. Maar het is toch geen raceauto, dus dat is niet zo van belang.
Valt best mee, denk ik zo. Wat ook opvalt is dat vrijwel iedereen die ik tegenkom 'm WEL mooi vindt. Of ze willen me niet voor het hoofd stoten...
Sinds een week of 2 bezitter van een Roomster 1.4 uit 2007. Na enige twijfel, dat wel. Mijn Focus 2.0 uit 2000 was aan vervanging toe en ik zocht een auto die vrijwel net zoveel ruimte bood, maar lichter en zuiniger was. De keuze was daardoor beperkt. Golf Variant is te duur, Astra SW te klein, vrouw wilde geen Ford meer enzovoort. De Roomster viel negatief op door z'n uiterlijk (rolstoelvervoer), maar dat betekent wel relatief veel ruimte. Als je 'm ziet staan zou je niet zeggen dat hij van binnen zo groot is. Dus maak ik er maar een statement-auto van. Ja, hij is best lelijk. Maar het is nog geen Multipla of Hyundai Matrix en hij is praktischer dan de meesten uit z'n klasse. Daarnaast hoef ik er als ik rijd niet naar te kijken...en eerlijk gezegd begin ik het uiterlijk steeds meer te waarderen.
Positief:
Je kunt met het interieur alle kanten op. Haal je alles eruit dan heeft de oude Focus zeker het nakijken. Hopelijk is hij voor de vakantie (met dakkoffer erop) groot genoeg, anders moet ik toch een trekhaak erop laten zetten.
Er zijn zoveel opbergplekjes dat ik spullen tekort kom om op te bergen.
Voor zover ik nu kan beoordelen: zuinig.
Als je een deur dichtgooit dan heb je het gevoel dat je echt een deur dichtgooit. Geen blik zoals de focus.
Negatieve puntjes heb ik ook:
Hard plastic op plekken waar ik het liever niet had: onderkant raamkozijn, middenconsole. Zeker die middenconsole (dubbelDIN), die wil ik misschien vervangen door een enkelDIN. Beter voor m'n knie.
Bagagerek achterin heeft niet veel nut, tussen klep en rek blijft weinig ruimte over.
Voorstoelen bieden weinig zijdelingse steun. Maar het is toch geen raceauto, dus dat is niet zo van belang.
Valt best mee, denk ik zo. Wat ook opvalt is dat vrijwel iedereen die ik tegenkom 'm WEL mooi vindt. Of ze willen me niet voor het hoofd stoten...