Even voorstellen: Ronald met Škoda Octavia

Degids

Lid
Hallo! Even voorstellen: Ronald is de naam en ik heb zojuist de goedkeuring gehad voor mijn nieuw te bestellen lease auto:
Škoda Octavia Hatchback in Corrida Red
1.4 TSI
Greentech_icoon_26_15_trans.ashx
110kW/150pk 7-DSG automaat.

Uitvoering: Style Businessline

Extra's bovenop de rijke uitrusting van de Style Businessline:
  • Dynamic pakket: Sportstoelen, lederen 3-spaaks multifunctioneel sportstuurwiel, spoiler op achterklep en instap sierlijsten vóór
  • Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor, stuurbekrachtiging en Climatronic
  • Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant
  • Verwarmbare voorruit
  • Ruitenwisser achter (dat is niet standaard op een hatchback... :arghh: )

Ik ben erg benieuwd naar het Canton soundsystem wat standaard is bij Style Businessline.

Ik ga de Octavia uitsluitend voor zakelijke km's rijden.
Privé rijd ik een BMW E61 535d, eco-gekieteld naar zo'n 600+ Nm koppel en zo'n 300+ Pk.
Ik hoop dat de Octavia mij naar alle redelijkheid toch positief weet te verrassen qua rijsoeplesse.

Ik had hier op het forum al gelezen dat er wel eens wat opties en accessoires vergeten worden door de dealer, dus ik heb een excel document bijgevoegd bij de lease aanvraag met alle opties die opgeleverd moeten worden aan de hand van de meest recente prijslijst brochure. Ik hoop dat dat zijn vruchten zal afwerpen.

Ik reken op zo'n 3 maanden levertijd, dus nog even doorbijten. Ik rijd momenteel in een tijdelijke huur-auto: Toyota Yaris Hybrid... verschrikkelijke auto! Zit bijna de hele weg te janken in dat brommobiel.. :wavecry: :D

Gelukkig kan ik die volgende week omruilen tegen een zojuist vrijgekomen poule-auto, een volkswagen jetta. Dat moet wel beter zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Ronald. Volgens mij is een O3 in Corrida rood redelijk zeldzaam. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de O3 straks.
 

Degids

Lid
En dat terwijl de kleurkeuze eigenlijk voornamelijk vanuit een budgettair oogpunt gedaan is. De unilak pacific blue vond ik echt heel saai, maar ik wilde niet de knaken uitgeven voor een metallic lak (ik ging al over m'n budget heen met de rest van de auto). Corrida red kost me nog geen 2 euro extra per maand. Dat had ik er nog wel voor over.. :jaja:

Als ik nog wel budget had gehad, dan had ik voor de Race Blue Metallic gegaan. Dat vind ik een erg mooie kleur. Maar dat signaal rood is zeker ook niet lelijk.
 

EGorseling

Senior Member
Welkom, btw ik heb pacific blue besteld ook om budgettaire redenen. Khoop dat het mooie kleur is. Op zoek naar goede fotos
 

Altos

Banned
Welkom!
Toen wij onze O3 uitzochten "mocht" Race Blue nog niet besteld worden dus gingen wij ook voor de door jou gekozen kleur.
2 weken later belde de dealer dat het Race Blue wel besteld mocht worden dus alsnog de kleur veranderd omdat we die kleur altijd al hadden willen hebben...Veel plezier van je auto!
 

Degids

Lid
Was Race Blue misschien aanvankelijk alleen voor de RS bedoeld?

@EGorseling: als de auto mooi schoon is lijkt mij de kleur niet verkeerd, maar ik denk dat het heel snel lelijk wordt bij reeds lichte vervuiling.

OctaviaPacificBlue.jpg
 

Altos

Banned
Idd @Degids , die kleur was voorbehouden aan alleen RS.
Had van mij zo mogen blijven maar ben er wel blij om dat onze auto deze kleur is, ben nog in tweestrijd wat ik vind hahaha
Wij waren toen de eerst geleverde O3 niet RS in NL...veel complimenten maar helaas ook veel haters, waarom? weet ik niet...het is een mooie kleur en Skoda geeft het vrij, dus ben maar boos op hun denk ik dan.

Pacific blue vind ik persoonlijk een vreselijke kleur, maar ach, dat is ook maar een mening, de meeste vinden mijn nieuwe Rallye Green Fabia 3 ook niet mooi, ik wel en dat telt! :)
 
Bovenaan Onderaan