eriktv
Forumguru
Gegroet,
na een aantal maanden meelezen heb ik mij even aangemeld. Ben sinds een paar maanden in het bezit van een Octavia 1 Kombi Elegance 1.9 TD(rode)I. Tot nu toe zeer tevreden over de auto. Voor het gemak plak ik hieronder mijn ervaringen uit mijn autoweek.nl review (Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 110pk Elegance (2003) gebruikerservaring | Autoreviews - AutoWeek.nl).
Ben van mijn andere auto gewend om kleine mankementen zelf te verhelpen en ben benieuwd of dit mij bij deze nieuwere auto ook nog lukt. Tot nog toe is dit gelukkig niet nodig, mede door de BOVAG-garantie. Wellicht dat ik wat onderhoud in Tsjechië kan laten verrichten, aangezien mijn schoonouders niet ver van de fabriek wonen waar onze octavia in 2003 uitrolde
gr. Erik
De review:
We hebben lang rondgekeken naar een auto ter aanvulling op onze Nissan Sunny, omdat 30.000km op benzine in een auto van 16 jaar oud toch wat teveel gevraagd was. We zochten naar een stationwagen diesel tot €10.000 en 180.000km. Keuze ging eigenlijk tussen een Skoda Octavia Kombi model 2004, BMW 3 Touring model 1999 of een Focus Wagon 2005.
Uiteindelijk kwam ik toevallig bij de Skodadealer in Groningen (v. Heukelem) een Octavia Combi uit 2003 tegen met 198.000km op de klok. Eigenlijk te oud, teveel kilometers, maar als je gevraagd wordt of je een proefrit wilt maken weiger je dat niet zo snel. Uiteindelijk heeft deze rit mij zo overtuigd dat we voor ongeveer de helft van het budget een oudere auto met veel meer km's hebben gekocht. Maar wel met alles erop en eraan. In de Elegance-uitvoering zitten standaard verwarmde voorstoelen, ECC, CC, PDC, 4 electrische ramen en zijairbags. Niet verkeerd voor zo'n bedrag. En uiteraard de 110pk 1.9 TD(rode)I.
Wat er aan mankeerde:
* wat lelijk weggewerkte kras rechtsachter
* rolhoes ontbreekt (kost €300, maar heb er in Tsjechië één gekregen voor nop)
* krik ontbrak (van dealer gehad)
* kapje gordelversteller ontbrak (van dealer gehad)
* ruitenwisser achter liep stroef (door dealer gratis verholpen)
De auto bevalt tot nu toe zeer goed. Bij het starten en de eerste kilometer daarna klinkt de motor erg rauw, maar daarna is dit snel over. Alle luxe bevalt erg goed en alles werkt naar behoren. Verbruik is wellicht ietsje hoger dan verwacht, maar we hebben ook al zo'n 2000km Autobahn onder de banden, met bijpassende snelheden (cruise control op 180 kmh is nog steeds zeer comfortabel).
**Vredestein Snowtrac 3 met set stalen velgen en montage €650 en wieldoppen van Marktplaats €30
**Puntjes voor de Bovaggarantie;
1 Elektrische koplampverstelling werkt niet. Motortje draait wel maar lamp gaat maar heel klein beetje naar beneden.
2 Als de climate control op een lage blaasstand staat gaat er bij een lage snelheid (veel trillingen) iets trillen/piepen.
Laat ik binnenkort eens nakijken
[h=4]Overzicht 2012[/h]
Weinig nieuws, met de kou van afgelopen weken soms 2x voorgloeien en even wat dieselwalm in de straat achterlaten, maar deed het steeds goed.
na een aantal maanden meelezen heb ik mij even aangemeld. Ben sinds een paar maanden in het bezit van een Octavia 1 Kombi Elegance 1.9 TD(rode)I. Tot nu toe zeer tevreden over de auto. Voor het gemak plak ik hieronder mijn ervaringen uit mijn autoweek.nl review (Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 110pk Elegance (2003) gebruikerservaring | Autoreviews - AutoWeek.nl).
Ben van mijn andere auto gewend om kleine mankementen zelf te verhelpen en ben benieuwd of dit mij bij deze nieuwere auto ook nog lukt. Tot nog toe is dit gelukkig niet nodig, mede door de BOVAG-garantie. Wellicht dat ik wat onderhoud in Tsjechië kan laten verrichten, aangezien mijn schoonouders niet ver van de fabriek wonen waar onze octavia in 2003 uitrolde

gr. Erik
De review:
[h=4]Aankoop 2011 (198.250km)[/h] |
Uiteindelijk kwam ik toevallig bij de Skodadealer in Groningen (v. Heukelem) een Octavia Combi uit 2003 tegen met 198.000km op de klok. Eigenlijk te oud, teveel kilometers, maar als je gevraagd wordt of je een proefrit wilt maken weiger je dat niet zo snel. Uiteindelijk heeft deze rit mij zo overtuigd dat we voor ongeveer de helft van het budget een oudere auto met veel meer km's hebben gekocht. Maar wel met alles erop en eraan. In de Elegance-uitvoering zitten standaard verwarmde voorstoelen, ECC, CC, PDC, 4 electrische ramen en zijairbags. Niet verkeerd voor zo'n bedrag. En uiteraard de 110pk 1.9 TD(rode)I.
Wat er aan mankeerde:
* wat lelijk weggewerkte kras rechtsachter
* rolhoes ontbreekt (kost €300, maar heb er in Tsjechië één gekregen voor nop)
* krik ontbrak (van dealer gehad)
* kapje gordelversteller ontbrak (van dealer gehad)
* ruitenwisser achter liep stroef (door dealer gratis verholpen)
[h=4]Overzicht 2011[/h] | (204.850 km) |
**Vredestein Snowtrac 3 met set stalen velgen en montage €650 en wieldoppen van Marktplaats €30
**Puntjes voor de Bovaggarantie;
1 Elektrische koplampverstelling werkt niet. Motortje draait wel maar lamp gaat maar heel klein beetje naar beneden.
2 Als de climate control op een lage blaasstand staat gaat er bij een lage snelheid (veel trillingen) iets trillen/piepen.
Laat ik binnenkort eens nakijken
[h=4]Overzicht 2012[/h]
(208.000 km) |