Even voorstellen, mijn Octavia Combi 4x4 en ik

Hallo, mijn naam is Robert en ik ben een grote liefhebber van 4-wiel-aangedreven auto's. In het verleden heb ik dan ook diverse terreinauto's gereden.

Omdat ik momenteel veel snelweg-kilometers moet maken voor mijn werk, wilde ik eens gaan voor auto met een wat gunstiger verbruik.

Toch bleef het 4x4 gevoel kriebelen en uiteindelijk trof ik, voor een hele beschaafde prijs, een Skoda Octavia Combi 4x4 2.0 TDI van 2007 met nog maar net 130.000 km op de teller.

De auto heb ik nog naar een week, maar ik merk duidelijk de zeer goede, VW-achtige, kwaliteiten van deze auto. Wel blijkt de software te zijn herschreven waarmee foutcodes zijn verdoezeld. Jammer, aangezien ik bij de Skoda dealer een aankoopkeuring had laten verrichten waarbij de ECU zelfs was uitgelezen en waarbij dus niks geen foutcodes werden geconstateerd. Bijzar zoals je tegenwoordig kan worden opgelicht eigenlijk...

Maar goed, de Skoda gaat in onderzoek bij Vagtechniek te Nuenen en ik hoop dat zij de auto weer snel beter kunnen maken.
Ik denk dat ik nog wel wat vraagjes hierover op het forum zal gaan plaatsen.
Misschien tot horens dan !

CDK

Forumguru
Hopelijk valt alles mee en kan je straks alsnog genieten van je aankoop!

D

Deleted member 24009

Welkom en veel plezier van de auto ( hoop dat de foutjes meevallen...)

RefleCs

Forumguru
Welkom op ons gezellige en informatieve forum! Ben wel benieuwd, wat voor zaken waren er verdoezeld?

Zal zsm laten weten wat de foutmeldingen zijn en wat de diagnose van Vagtechniek wordt... Ben zelf ook erg benieuwd.

In elk geval werd mij verteld dat de motor in noodloop zit. Ook de roetfilter blijkt verwijderd. Wel vreemd aangezien ik gewoon 140 km/uur kan rijden. Had tevens bemerkt dat de motor meestal niet boven de 3300 tpm komt en dat het optrekken in zijn 1 ook wel sneller zou mogen gaan. Heb ook al een paar keer last gehad van plots inhouden. Daarbij stinkt de auto, bij gebruik, vaak naar verbrande olie of diesel oid.

Last resort

Forumguru
Welkom op het forum en blijf ervan genieten:jaja:
Ik hoop dat alles een beetje binnen de perken blijft, want het zou wel heel zuur zijn ala je achteraf voor dure uitgaven komt te staan. In iedergeval succes:thumbsup:

Ja precies ! Helaas weet je dat niet vantevoren. Maar ik vertrouw vooralsnog op de kunde van Vagtechniek te Nuenen. Heb eigenlijk alleen maar positiefs over hen gelezen....

Jan Krukas

Senior Member
Welkom op dit forum en ik hoop dat het allemaal een beetje mee valt met
De kosten , en dat je weer snel van de 4x4 mag genieten.

Zojuist diagnose uitslag van Vagtechniek ontvangen. Zou een breuk ergens in de draadboom zitten. Kosten ruim 600,-.
Het was volgens hen niet eenvoudig te vinden, maar als ik er zo vanaf ben, dan ben ik helemaal tevreden. Reparatie gaat komende dagen geschieden. Heb gelijk maar gevraagd om een tuning te laten doen aangezien ze waarschijnlijk toch die verdoezelsoftware weer moeten overschrijven...

De Octavia is inmiddels gerepareerd. Storingen zijn weg en wat dat betreft een pluim voor Vagtechniek. Direkt maar een stage 1 tuning laten uitvoeren.

Rest nog wel een massa probleem waardoor controlelampjes gaan branden van 'defect lampje' tesamen met 'mistlamp'. Ook licht af en toe acculampje iets op. Hierover zal ik op het forum nog zoeken of evt topic maken.

Helaas amper een weekje mee gereden en de storing is weer terug. Verdoezelsoftware was verwijderd, dus nu brand er een kerstboompje in mijn dashboard. Als eerste ging plots het voorgloeisysteem lampje knipperen en later ging daarbij het uitlaatgascontrolesysteem lampje branden. De tdi weer in noodloop en het lijkt allemaal weer terug bij af. Zou die peperdure kabelboom dan toch niet kapot zijn geweest ??? Auto moet maar weer terug naar Vagtechniek... garantie's zullen wel niet van toepassing zijn denk ik....

Bovenaan Onderaan