Even voorstellen, en O3 lease vraag

johant

Senior Member
Hallo,

Ik ben Johan, momenteel rij ik nog een BMW 114i (uit de pool met gebruikte auto's), maar binnenkort mag ik een gloednieuwe Skoda Octavia bestellen :)

Gisteren ben ik bij de dealer geweest, en mijn voorlopige keuze is gevallen op een Octavia Combi 1.6TDI Ambition Businessline, met het pluspakket. Helaas kwam ik er ook achter dat de aanbieding voor het panoramisch schuifdak maar liep tot maart, dus ik heb wat dat betreft pech :(

De opties die ik mezelf heb voorgenomen (ik wil eigenlijk wel onder de €30.000 blijven):

Skoda Octavia Octavia Ambition Businessline
Pluspakket (vanwege de betere stoelen, en de Sunset zijruiten; kinderen)
Volwaardig reservewiel
Parkeersensoren voor en achter
Verwarmde voorruit
Vaste trekhaak

De kleur ben ik nog niet uit; ik vind dat Rio Red mooi, maar Cappuccino Beige staat hem ook wel erg mooi.

Mijn vragen:
- werkt de vaste trekhaak met de parkeersensoren achter? of kan ik dan beter een afneembare trekhaak nemen?
- wat doet de drive setup optie precies, en is dat de moeite waard?
- ben ik nog "onmisbare" opties vergeten? ;)

Alvast bedankt!

Harrynak63

Actief lid
Hoi Johan,

Welkom hier. Goede keuze, de octavia.

Voor wat betreft het panoramadak: Gisteren was het toch nog februari? De dealer had een offerte moeten maken waar het panoramadak nog met de aanbiedingsprijs op stond.
Daar had je mee naar de leasemaatschappij gekund.

Een vaste trekhaak werkt prima met parkeersensoren. De sensoren worden aangepast op het gebruik van een trekhaak bij het aanmelden van de trekhaak. Heb zelf nu nog een 02 (nog 6 weekjes) met een vaste trekhaak. Ik heb de haak nog nergens in geboord de laatste 4 jaar dus dat werkt uitstekend :).
Een afneembare haak is uiteraard wel wat mooier.
Als je het mij vraagt een betere optie als je hem niet intensief gebruikt.

Over drive setup is een apart topic: http://www.skodaforum.nl/forum/i/drive-set-up.19632/
Ik heb de optie niet. Als je het mij vraagt een speeltje voor de eerste paar weken / maanden. Daarna is het niet lollig meer.

Verdere onmisbare opties? Ligt een beetje aan jezelf. Je zet onmisbare al tussen quotes dus wat is onmisbaar?

Veel plezier op het forum, de voorpret en de octaviapret.

johant

Senior Member
Hoi Johan,

Welkom hier. Goede keuze, de octavia.

Voor wat betreft het panoramadak: Gisteren was het toch nog februari? De dealer had een offerte moeten maken waar het panoramadak nog met de aanbiedingsprijs op stond.
Daar had je mee naar de leasemaatschappij gekund.

Dat heb ik uiteraard geprobeerd. Ik ben zelfs nog bij een andere dealer langs geweest. Allebei zeiden ze dat de auto dan afgelopen week besteld had moeten worden; een offerte is niet genoeg.

Ooit ben ik van achter aangereden door een busje ... een vaste trekhaak heeft toch echt wel mijn voorkeur. Bovendien scheelt het wanneer anderen een parkeerfoutje maken; liever een kras op de trekhaak dan op de bumper.

Bedankt voor het meedenken!

johant

Senior Member
Ik zou DAB voor de radio erbij bestellen of het audio pakket nemen.

De dealer had het ook over DAB. Eerlijk gezegd heb ik haast nooit muziek aan in de auto (ben ook motorrijder trouwens :) ) ... is DAB ook de moeite waard wanneer je voornamelijk Radio 1 en BNR (of andere "praatradio") luistert?

Skoda-MAN

Forumguru
@johant Welkom bij de Skoda rijders, Ja dat is jammer, een offerte is geen bestelling. Wie weet hebben ze wel weer andere leuke aanbiedingen als je definitief gaat bestellen.
Ik heb DAB besteld omdat ik lang met mijn auto wil blijven rijden en de radio zenders stuk voor stuk via Fm ophouden te bestaan en dan alleen nog uitzenden via DAB.
Kijk hier maar eens rond: http://www.digitalradio.nl/faqs

johant

Senior Member
@johant Ik heb DAB besteld omdat ik lang met mijn auto wil blijven rijden en de radio zenders stuk voor stuk via Fm ophouden te bestaan en dan alleen nog uitzenden via DAB.
Kijk hier maar eens rond: http://www.digitalradio.nl/faqs
Ok bedankt ... dit wordt een lease-auto, dus ik rij er maximaal vijf jaar mee rond (waarschijnlijk minder).

Ik zal zo eens op de link kijken :)

(ik had mij voor het bezoek aan de dealer niet genoeg georiënteerd; als ik had geweten dat het schuifdak voor €199 maar tot eind februari gold, had ik de leasemaatschappij vooraf gebeld om te overleggen of ik alvast een nieuwe auto kon bestellen (mijn poolauto moet nog maar tot april)).

Bakkertje

Forumguru
Je zou even kunnen kijken of er niet ergens een op voorraad staat?
Voorraad.skoda.nl (dacht ik) wie weet staat daar iets tussen, dan heb je hem voordelig en snel.
Voor de volledigheid zou je ook eens een offerte kunnen laten maken voor een elegance business.
Best kans dat het netto weinig tot niets scheelt..

030

Forumguru
is DAB ook de moeite waard wanneer je voornamelijk Radio 1 en BNR (of andere "praatradio") luistert?

Jezeker, al was het maar om het bereik. Dat is op de FM v.w.b. BNR niet ideaal. Dat probleem is verholpen met DAB.

En daarbij; wat kost de optie? Volgens mij maar 100 euro?

Geen Xenon?

johant

Senior Member
Jezeker, al was het maar om het bereik. Dat is op de FM v.w.b. BNR niet ideaal. Dat probleem is verholpen met DAB.

En daarbij; wat kost de optie? Volgens mij maar 100 euro?

Geen Xenon?

Ik heb net gisteren gemaild naar de verkoper wat xenon me extra gaat kosten (die aanbieding is volgens mij ook afgelopen). DAB was iets van 670 euro of zo? Voor 100 euro hoef ik er niet over na te denken ;)

Skoda-MAN

Forumguru
@johant DAB is € 100,-- ^meerprijs , Download de nieuwste prijslijst (23-02-2015) van de auto van je keuze en kijk bij de opties dan weet je alles.

BenMW

Lid
DAB kost inderdaad maar 100 euro, ik zou het daarvoor niet laten lopen. Heb begrepen dat het geluid ook beter is dan. Ben trouwens ook motorrijder maar muziek in de auto is voor mij een must tenzij er een mooie Ducati of Masarati voorbij komt dan gaat het raampje even open. Laatst een Masarati achter me in een tunnel, fantastisch wat een geluid zo'n V8.

johant

Senior Member
Volgens de website van Skoda zijn "de propvol weken"(wie verzint zoiets? :maakmegek:) tm 29 april. Panoramadak voor octaviacombi staat zelfs expliciet benoemd..
Ik ga er achteraan!

Edit: zo te zien is dat alleen het voordeel op het pluspakket. Dat geldt inderdaad tot eind april. Voor het panoramadak bij de Octavia staat in de brochure "alleen op voorraadmodellen".

Laatst bewerkt:

skodaboy

Forumguru
DAB kost inderdaad maar 100 euro, ik zou het daarvoor niet laten lopen. Heb begrepen dat het geluid ook beter is dan.

bij bepaalde configuraties moet je de DAB er bij nemen.

ik was in de week een 03 4x4 aan het samenstellen en toen ik het soundsysteem aanklikte in de optielijst kwam dit mee naar voor,samen met nog andere snufjes..;)

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Ik denk aan volgende leuke opties:
- electrische achterklep
- DSG
- vanuit de koffer neerklapbare rugleuning
- lederen zetels
- verwarmde voorzetels
In elk geval veel plezeier met het kiezen en natuurlijk rijden.

johant

Senior Member
Ik denk aan volgende leuke opties:
- electrische achterklep
Een collega van me heeft dat op een Passat; dat interesseert me niet. Vooral het feit dat je hem niet even snel handmatig dicht kunt doen, maar het altijd elektrisch moet (volgens mij), maakt het voor mij tot een overbodig snufje.
De regels van mijn werkgever zeggen; handmatige versnellingsbak, tenzij medische redenen.
- vanuit de koffer neerklapbare rugleuning
- verwarmde voorzetels
Dat zit in het pluspakket, wat ik er al bij heb.
- lederen zetels
In elk geval veel plezeier met het kiezen en natuurlijk rijden.

Ik heb in de halflederen stoelen gezeten, en die vind ik prima. De leren stoelen die ik ken glijden nogal, en het leer houdt niet van spijkerbroeken enzo.

Bedankt voor de tips!

micky

Forumguru
@johant waarom zou je hem even snel handmatig dicht willen doen dan? ik rij er nu 30.000km mee vind het echt ideaal, als je er naartoe loopt klik je hem al open met de afstandsbediening, als je er bent is hij open, spul erin, knop drukken en hij is dicht voordat jij achter het stuur zit.

Bovenaan Onderaan