Even voorstellen en enkele belangrijke vragen

Diefstal Fabia Greenline 1.2 TDi

• Totaal aantal stemmers
    1

guliko

Nieuw lid
Ik ben nieuw op het forum en ga schuil onder de naam guliko. Helaas is Skoda een sprookje gebleken met een slechte afloop voor mij. Er was eens een trotse Skoda Fabia Greenline 1.2 TDi, die erg gelukkig was met zijn auto. Een geweldige ervaring die 4 maanden heeft mogen duren! Helaas is de auto afgelopen donderdag voor de deur van mijn huis verdwenen, natuurlijk zonder toestemming van mij als eigenaar. Nu heb ik enkele vragen die door mijn hoofd spoken. Hoe kan dit gebeuren? Belangrijker nog!! Wat kan ik doen om bij de volgende fabia die er wel weer gaat komen dit enigszins te bemoeilijken want de originele startonderbreker is dus een fluitje van een cent. Enige suggestie zijn van harte welkom?

ertromp

Forumguru
Welkom Guliko. Wat een vervelende ervaring! Echt balen. Tja de professionele autodief draait z'n hand er niet voor om voor zo'n startblokkering.
Een nuttig anti diefstal middel is het stuurslot:

phpThumb_generated_thumbnail.jpeg

Maar alles is te verwijderen en open te breken dus garantie heb je nooit!

Tallguy

Forumguru
Hoe vervelend dit uiteraard voor je is....het is daarom niet nodig om meerdere topics aan te maken met dezelfde vragen (zie de forumregels daarover). Ik laat dit topic staan, de rest gaat weg dicht.

Om je vraag te beantwoorden: je moet idd het boevengilde het zo moeilijk mogelijk maken..iets wat tijd kost willen ze meestal niet aan beginnen. Stuursloten zoals aangegeven kunnen al het nodige helpen, alleen zijn die StopLocks blijkbaar (keer gezien in een reportage) makkelijk te buigen.

Dit soort versies zijn niet te buigen:
42.65373.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

guliko

Nieuw lid
Hoi iedereen,

Zoals het er nu uit ziet laten wij ons niet uit het veld slaan door de diefstal van onze fabia. Ik ben mij aan het orienteren op een zelfde. Hebben jullie nog suggesties in welke hoek het goed zoeken is.

Groetjes guliko.

guliko

Nieuw lid
Tallguy,

Thx voor de reactie. Het is niet de bedoeling geweest om de regels te overtreden. Ik ben ook nog aan het uitzoeken hoe je de berichten plaatst, e.d. Prima dat je het een en ander hebt verwijderd houdt het wel zo overzichtelijk. Wel een mooi en uitgebreid forum, Klasse.

guliko

Tallguy

Forumguru
Ik heb ze niet verwijderd, maar gesloten en verwezen naar dit topic. Dan kunnen mensen die alsnog wilden reageren het hier kwijt.

guliko

Nieuw lid
oke ik hoop dat ik nog vele raadgevingen ontvang, want extra beveiligen wordt nu wel een must
guliko

Joske

Forumguru
een pedaalslot is een tijd terug nog ook bijzonder goed uit de testen gekomen, dacht dat het merk bullock ofzoiets was. Wegens de slecht bereikbare plek (aan de pedalen) is dit een bijzonder moeilijk te kraken slot. Je hebt vele varianten waar er sommige ook met een opvallende gele steel naar de bestuurdersstoel reiken waardoor potentiële dieven dit ook vrij snel zien.

guliko

Nieuw lid
iedereen bedankt tot nu toe voor de hartverwarmende adviezen, Heb een aantal trmen voorbij zien komen die ik ens ga googlen en eens zien hoe dat werkt.

Bovenaan Onderaan