Even voorstellen en advies

maartene

Nieuw lid
Goedemorgen,


Even voorstellen; na jaren van VW te hebben gereden eindelijk een skoda Superb gekocht.

Uitvoering 1.6 tdi Bus greenline uit 2011 met 124000 km op de teller.

Vorige week opgehaald bij een bovag garage.

Er zit een probleem in de koppeling/versnellingsbak graag zou ik eens horen of iemand hier ervaring mee heeft of wat dit mogelijk zou kunnen zijn.

De versnelling blijft steken in de achteruit nadat ik een klein stukje achteruit heb gereden krijg ik hem er alleen met grof geweld uit. Ik rij dan achteruit laat de auto uitrollen tot stilstand en probeer hem in de eerste versnelling te zetten dit lukt alleen met grof geweld. Als ik na het achteruitrijden de rem iets gebruik gaat het wat makkelijker maar ook niet soepel.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat zou dit kunnen zijn. Het is net of de koppeling niet goed vrij komt. Hoor graag tips en info.


Groet Maarten
 

Skoda-MAN

Forumguru
Welkom bij ons geweldige Skoda forum.
Als de koppeling biet vrij komt zou een ernstig gekraak hoorbaar zijn met inschakelen van de achteruit.
 

maartene

Nieuw lid
Dankje!

Hij kraakt niet maar blijft gewoon echt vastzitten....heb nu nog garantie vandaar dat ik dit opgelost wil hebben....
 

Skoda-MAN

Forumguru
Handgeschakelde versnellingsbak?
Afstelling van schakelstangen controleren en als daar geen afwijken in te vinden zijn dan zit het in de bak zelf.
 

maartene

Nieuw lid
heb wel proefgereden en heb waarschijnlijk geremd na het achteruitrijden want dan heb ik het probleem veel minder.....
Het is een andere auto als de golf die ik hiervoor had...dus vond het na 1 x proefrijden moeilijk in te schatten of dit altijd zo stroef gaat.
 

Oknot

Forumguru
Welkom. Persoonlijk zou ik zsm terug naar de garage gaan en je probleem aankaarten voordat het verergerd. Lang leve de garantie toch?!
 
Bovenaan Onderaan