Even vertellen wie ik ben

FabiaGL

Actief lid
Goedenavond,
ik ben 22 jaar en woon in capelle aan den ijssel. mijn dealer is Rijnwoud in rotterdam en mijn verkoper Tymon (supergoede topverkoper).
ik heb 1,5 jaar geleden een fabia combi choice 1.4 16v uit 2004 gekocht, deze auto verraste mij door de ruimte, lage wegenbelasting en zijn prima rijeigenschappen. na ruim een jaar hoorde ik van de plannen om een nieuw greenline model te gaan maken die erg zuinig en (voorlopig) belastingvrij is. toen op donderdagavond 25 maart de details bekend werden gemaakt werd ik verrast door de riante standaarduitrusting i.c.m. een scherpe prijs. in het persbericht werd vermeld dat de auto per direct bestelbaar was, de volgende dag vrijdag 26 maart ben ik s'ochtends om half tien gelijk naar de dealer gegaan maar die moest mij teleurstellen want hij had nog niets vernomen. s'middags om 4 uur belde hij me op met de mededeling dat hij de prijslijst binnen had en dat ik langs kon komen, ik ben s'avonds langsgegaan en was weer verrast door de betaalbare opties i.v.m. bpm vrijstelling. ik heb een auto samengestelt en mijn ''oude'' auto laten taxeren, vervolgens een nachtje erover geslapen en het voordeel uitgerekend en tot de conclusie gekomen dat het voor mij een heel voordelige auto zou zijn. de volgende ochtend zaterdag 27 maart de deal uitonderhandelt en de eerste GL bij Rijnwoud bestelt. over de levering wisten ze eerst niets concreets te zeggen maar half april konden ze al zeggen dat de productie in week 26 zou plaatsvinden en de levering ongeveer 14 dagen later. de productie was inderdaad week 26 en de aflevering vond plaats op 16 juli. het is geworden:
Skoda Fabia Combi Greenline 1.2 Tdi met opties Pacific Blue, middenarmsteun, parrot CK 3100, instaplijsten, trekhaak, dakrailing, climatronic, parkeersensoren en een reservewiel.
 

FabiaGL

Actief lid
@FredV bedankt, mijn verbruik is al 1550 km lang met normaal rijden 1 op 20. ik hoop op 1 op 24 uit te komen.
 

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit fijne forum, veel lees en postplezier.

Je schrijft dat de opties lekker goedkoop zijn zonder de BPM. Ze zijn inderdaad goedkoper, maar het had nog goedkoper gekund.
Nu is een deel van de BPM-vrijstelling winst voor Pon.

Voorbeeld: Bij een 'normale' Fabia Combi kost de dakrails (zonder BPM, BTW) 143.44 euro bij de Greenline kosten die zelfde dakrails 151.26 euro. Metalic lak normaal 334.70 euro bij de Greenline 378.15 euro.
Daar heb ik wel wat moeite mee, men meet met twee maten.
 

corsaar

Senior Member
Dus de overheid schenkt je, bpm, en Pon steelt het terug.
Of wat vriendelijker snoept er van mee.
 

FredV

Banned
inderdaad, maar profiteert ook van de (extra) BTW ipv de lagere BTW. Of.. prijsafspraak overheid/Pon?
 
Bovenaan Onderaan