even met range rover gereden ...

vincefra

Actief lid
niet echt voor skoda ... maar heb dit weekend met een range rover vogue gereden (de grootste land rover ... luxe voor op het veld te rijden).

Prachtig machien op alle vlakken:
- leuke motor
- een tereinwagen dat echt terein wagen is
- luxe (en dan spreken we echt over Luxe met grote L ... )
- stil (ondanks zware motor ... )

Om over de (soms ludieke) opties te spreken:
- stuurverwarming (voor zweethandjes)
- electrisch verstelbaar stuur
- harmon kardon radio installatie
- 360° camera ...
- dual vision (voor bestuurder navigatie - voor medepasagier TV) op zelfde scherm vooraan !!!!
- schermpjes tweede rij
- leer omgeveer overal (zelf het dashboard is leer)
- electrische stoelen voor en achter
- adaptieve dynamische luchtveringen (zalig - nog nooit zo zacht op een veld gereden ... )
- iets van 300 pk ... dat stilletjes perfect zijn werk doet ...



Het enige wat me tegen stak was de overladen stuur .... echt het lelijkste stuur dat ik ooit gezien heb ... (maar de rest compenseert dat ruimschoots ....)


Nu ja, was leuk om mee te rijden ... om te kopen moet je dan wel bereid zijn om 95 k neer te tellen ...
 

sitechris

Donateur
wel een heel erg coole auto natuurlijk en die gadgets zijn erg grappig/nuttig. En qua comfort zal het vast supertop zijn! Alleen ben ik zelf niet zo;n SUV fan. Zonde dat je ondanks 300 pk in krappe 10 seconden naar de 100 rijdt, dankzij de 2500 kg die je meezeult.

Heb je foto's btw? Deze auto is natuurlijk wel fotowaardig :)
 

vincefra

Actief lid
@RogerS

Dat valt mee ... had erger verwacht. Ligt rond de 10 a 11 liter ... maar de rijtaksen en verzekeringen zijn wel hoog (3.6 liter - 199 kwat)

@sitechris

Zal er een paar foto's van maken eind deze maand ... (wagen is naar buitenland ...) ... ken de koper goed ...

zie volgende post ...
 

vincefra

Actief lid
Haha
Smaken verschillen en maar goed ook !
Nu vindt interieur geslaagd maar iets overladen ... Exterieur een mooie luxe uitstraling ( in blok vorm )
Stuur ... Voor mij te overladen maar ja kan juist voor anderen mooi zijn ...
Zetels, binnenbekleding, ... Is top,
 

Gieliovd

Forumguru
"- een tereinwagen dat echt terein wagen is"

Is dat ding ook maar een béétje capabel van het asfalt af... Dit is zo'n sport uitvoering zonder bodemspeling enzo.
 

vincefra

Actief lid
Ja hoor ... asfalt rijd hij ook goed ... en neen je hebt geen sport ervaring ... daarvoor veert hij met zijn dynamische luchtvering iets veel te goed ... maar ja de persoon die het gekocht heeft heeft paarden en maakt ritten zo wat overal in Belgie en noord nederland ... en dient wagen + kar regelmatig op slechte (juist bomgeploegde) velden te kunnen rijden ... + persoon is boven de 60 ... dat "sport" gevoel haalt hij niet meer uit wagens, maar van op paard te zitten (dicipline: military en jachtwandelingen).

Dus is het een tereinwagen - zeker - kan gerust aan 120 rijden op veld ... maar of het wel leuk is als tereinwagen ...
(+ te luxueus om echt zwaar teriengebeid te gebruiken - zou zonde zijn ... )
 

vincefra

Actief lid
... maar ik snap de opmerking wel ... het kan veel op terrein ... maar het is niet meer zo prettig ... (te goed afgeveerd, te luxe, te stil, ... ) waardoor je het 4x4 terein gebeuren sensastie verliest ...

En een krasje op je 90 k auto doet ook wel meer pijn dan pakweg een krasje op een toyota land cruiser ...
 

MarcoO2

Forumguru
Misschien moet je eens voor de grap naar de prijslijst van de Land Cruiser kijken... die gaat ook met gemak over de ton heen...

Of het een echt 4x4 beleving geeft is inderdaad de vraag, maar dat de Range Rover in het terein zijn mannetje nog staat, is inmiddels wel bewezen.
 

LenK

Forumguru
Heb je dat filmpje gezien dat ik gelinked heb.
Dat ziet er wel erg stoer uit. Zo gemakkelijk op en neer op zo'n steile helling. Wat een beheerste kracht en wat een grip.
Zou trouwens niet eens in die auto durven te gaan zitten.
 

MarcoO2

Forumguru
Ga er maar vanuit dat die aardig recht staat... je wilt echt niet weten wat zo;n range rover klaar speelt. Ga maar eens bij een 4x4-evenement kijken.
 

Gieliovd

Forumguru
Leuk man, die filmpjes. Beetje in scene maar verder geloof ik het wel ja.

Er zit nog altijd een goede bak in met low gear enzo, diff lock.

Maar met offroad bedoel ik niet zo zeer hill climb. Daar heb je geen grondspeling voor nodig. Offroad, 4x4, dat is voor mij terreinrijden over hobbels, kuilen, water, zand...

Ik heb dat in Australië gedaan met een Pajero, met véél grondspeling. En dat was nog een kleintje vergeleken met de echte Landcruisers en Patrols.

Maar blijft mooi, die beheerste kracht ja...
 
Bovenaan Onderaan