EV range anxiety

ertromp

Forumguru

eriktv

Forumguru
Brrrr, doorrijden met 0 range. Ik heb het 1x met de ICE gedaan en weet dan dat er nog zeker 5 liter in zit, goed voor 100km. Maar tóch vind ik het billenknijpen hoor :LOL:. Ik denk dat ik met een EV (net als nu) toch altijd een marge van zeker 50km aan zou willen houden voor mijn gemoedsrust.

• Leuk
Waarderingen: Tees

PizzaPieter

Donateur
Kwam laatst met maatje terug in Kia E-Niro, om 00.00u (na optreden Ludovic Einaudi)
Onderweg liep batterij al snel terug, dus eerst stoelverwarming uitgezet, toen 100 ipv 130 gaan rijden (eigen keuze) en met ongeveer 5% namen we afrit Apeldoorn Zuid. Onderaan afrit wilde hij gas geven....Nope....

Max 30kmu en acceleratie als een schildpad....met zweet in de naad thuis gekomen met zo weinig mogelijk bochten en remmen...

Dat had hij ook nog niet eerder meegemaakt.

hemi24

Forumguru
Vaak ben je te bang… ;)
(Maar ik was wel blij dat ik er was en de laadpaal het ook nog eens deed!)

IMG_2378.jpeg

Ik vind het trouwens een waardeloos artikel, want eigenlijk zegt het net niks…
Wat gebeurde er nu werkelijk bij 0% voor de geteste voertuigen? Hoever kwamen ze nog?
Die restkilometers bij 20% zeggen op zich ook niet zoveel…

Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik ben één keer met 4% thuisgekomen, normaal hou ik onderweg zo'n 12-20% (In mijn auto is dat 50-80 km) als marge, er staan snelladers genoeg om daarmee de volgende te halen wanneer er eentje niet werkt.
Naar huis durf ik het wel aan om met de laatste 1-3% thuis te komen.
Overigens doen TeslaBjorn en CarWow (en anderen?) dergelijke tests met enige regelmaat op hun YouTube kanalen.

Bovenaan Onderaan