ET35 of ET44

Neusie

Actief lid
ik ben van plan 20inch wielen op mijn S3 te gaan monteren. Nu twijfel ik of 20x9.0 ET35 gaat passen. Heeft iemand hier ervaring mee? Rij nu met 18-inch Pegasus ET45 met 5mm spacers ertussen, maar dat staat nog ruim binnen de wielkast. 5mm extra zou dus moeten kunnen, al wordt de velg ook breder natuurlijk.

Via Google kan ik nog geen pics vinden van een S3 Kombi met überhaupt 20-inches, dus voorbeeld pics zijn ook welkom!

Zag trouwens in een wheel configurator dat bijv een A4 of A6 zelfs tussen de ET30 en ET45 gemonteerd kan worden, is zelfs ET30 ook mogelijk op een S3?
 

Spierings

Forumguru
Naast de et waarde moet je natuurlijk ook naar de velg breedte kijken..anders kun je niet vergelijken..

Een a4 of a6 is een compleet andere auto, dus geen vergelijk..
 

DannyG

Forumguru
Ik heb voor min of meer hetzelfde dilemma gestaan bij een OIII (weliswaar 17" maar dat doet er niet toe): 7,5J ET 35 of 8J ET 42. Voor de OIII komen met beide ET waades gecombineerd met de velgbreedte de wielen mooi tot bijna tegen de rand van de wielkast zonder aan te lopen.

Ik ben voor de 7.5J ET 35 gegaan omdat daar een 225/17/45 mooi recht op ligt terwijl die op een 8J wat getrokken ligt (wat ik persoonlijk niet zo mooi vind en ook meer risico inhoud voor velgbeschadiging bij parallel in parkeren).


Foto is dus zonder spacers (in Belgie verboden).

Veel succes met de zoektocht
 

Jewepe

Forumguru
@030

Je hebt volstrekt gelijk. Maar wellicht dat de afweging van @DannyG helpt voor @Neusie. Hij geeft aan dat je een keuze kan maken tussen een iets bredere velg met een grote(re) ET-waarde of een smallere velg met een kleine(re) ET-waarde. Hij zegt kijk ook naar hoe de band om de velg komt: getrokken of niet. Is een goede overweging. En dat de maten bij een S3 misschien wat anders zijn is tot daar aan toe, maar @Neusie heeft een extra punt om op te letten (bandbreedte t.o.v. de velgbreedte)
 

DannyG

Forumguru
@030

Je hebt volstrekt gelijk. Maar wellicht dat de afweging van @DannyG helpt voor @Neusie. Hij geeft aan dat je een keuze kan maken tussen een iets bredere velg met een grote(re) ET-waarde of een smallere velg met een kleine(re) ET-waarde. Hij zegt kijk ook naar hoe de band om de velg komt: getrokken of niet. Is een goede overweging. En dat de maten bij een S3 misschien wat anders zijn is tot daar aan toe, maar @Neusie heeft een extra punt om op te letten (bandbreedte t.o.v. de velgbreedte)


Zo is dat ;) ... maar niet iedereen snapt waarom ik soms iets zeg/schrijf :jaja:.
 

MennoW

Forumguru
Ik rij met 20" 9J ET37, band 235-35-20.
Verlaagd met setje Eibach veren + DCC Loopt niets aan, rol omtrek is goed, staat goed (licht getrokken)

image.jpeg

Heb de winterbanden 255-35-20 er ook op gehad en dat is net te veel, die liepen soms net even aan bij diep inveren.

Verder dan ET 37 zou ik niet gaan.
ET35 kan misschien met een 225-30-20 band, maar dan loop je erg uit de pas qua rolomtrek (teller afwijking)
 

MennoW

Forumguru
image.jpeg Vanavond 21" 9,5J et 41 gepast onder de S3.
Voor as tussen velg en veerpoot nog 12 mm over dat gaat dus makkelijk.
Voor buitenzijde is het allemaal naadje, ik denk dat je met ET44 en een goed getrokken band wel weg komt.

Achter is geen enkel probleem, kan je zelfs wel naar 10j (durf ik te beweren)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan