ESP

Ik las vorige week in Autoweek dat ESP een belangrijk systeem is voor verhoging van de veiligheid en dat het zeer jammer is dat ESP alleen in de duurdere of in de topmodellen aanwezig is.

Laat het nu toch ook in mijn Octavia II zitten... Weer een bewijs dat de auto veel biedt voor zijn prijs en qua veiligheid voorop loopt. Toch leuk om in een topmodel te mogen rijden. /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

Droopy

Actief lid
@Arjan,

standaard zit er geen ESP op de Octavia II, of je hebt erbij genomen als accesoire (maar dit staat niet in je signature)
 

higgy

Forumguru
Standaard zit ASR erop. Da's overigens ook al een verbetering tov. helemaal niks.
 

VEEJAY

Forumguru
ASR is wel lekker, daarmee kan je gewoon volgas de bocht door :-). En het spaart ook je banden :-)
 

Potje

Actief lid
Ik ging gisteren toch even piepend volgas door de bocht met een 1,9 TDi.

Dus dat ASR is ook maar een gadget-van-nix!
 

beterweter

Nieuw lid
ASR is ook eigenlijk bedoeld om slippen tegen te gaan bij het recht vooruit optrekken. Lekker door de bochtjes is toch meer een ESP gevalletje.
 

sunnyboy

Senior Member
ASR werkt bij een snelheid vanaf 30km/u.
Dus bij optrekken, of het nou in een bocht is of op de rechte weg ga je, als je volgas geeft met piepende banden weg ja.
ESP is als je een bocht verkeerd inschat de brandstoftoevoer onderbroken wordt en zonodig een wiel word afgeremd.
 

VEEJAY

Forumguru
Sunnyboy heeft gelijk. Je kan inderdaad ook wel met piepende banden een bocht nemen boven de 30, maar ASR is dan wel degelijk aan het werk om ervoor te zorgen dat je -waar mogelijk- op koers blijft (maar alleen bij acceleren in een bocht!).

Ik ben echt wel blij met ASR zeker omdat het gratis was ;)
 
Bovenaan Onderaan