Ervaringen onderhoud Haldex koppeling - Noord Holland

rsk

Lid
Heeft iemand hier goede ervaring met een zaak die de Haldex koppeling heeft onderhouden? (en uberhaupt voor onderhoud) van mijn Octavia 2.0 TDI 4x4?

Heb het aangegeven bij de Broekhuis Skoda dealer, maar die zeggen 'alleen een motorolie wissel nodig', terwijl het toch echt al weer 50000 km geleden is dat de olie van de Haldex koppeling vervangen is. Sowieso las ik (bij het zoeken naar topics over de koppeling) hier allemaal verhalen van garages die ook het filter niet meenemen.

Dank!
 

hemi24

Forumguru
@Mike4066 : haldex en DSG zijn twee verschillende zaken hè..?
Al zul jij als dieselende Octavia Scout rijder dat ongetwijfeld wel weten…
 

rsk

Lid
Dank voor de reacties! Ja de ene handleiding zegt het één, de ander het ander... Met de winter in aantocht en toch een APK / onderhoudsbeurt die uitgevoerd moeten worden, dacht ik ik pak alles in één keer mee.
 

rsk

Lid
Uiteindelijk langs gegaan bij de Skoda dealer voor al het onderhoud, de vragen en om alles rustig te bespreken. Moet zeggen, ben onder de indruk van de klantgerichtheid.

Verder nog de Skoda dataplug er in laten zetten, omdat ik 99% van de tijd alleen rijdt is het nog wel nuttig voor de statistieken die ik anders in een Excel bij hield. :)
 
Bovenaan Onderaan