Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

spikehome

Forumguru
Net zoals je navigatie onder het rijden instellen?
Sigaretje rollen etc
Maar dat is een ander discussie.

Ik ben tevreden over de odb vooral omdat niemand in de buurt een vagcom heeft.
En ik nu zelf zaken snel kan instellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Uitgebreide post, waarvoor dank, maar om helemaal alle verwarring uit de wereld te helpen: de "Apps" (zoals VIM) kan je dus kopen met credits in de gewone/gratis versie, het is enkel voor (manuele) "longcoding" dat je de extra Pro licentie nodig hebt, toch? Of begrijp ik het alsnog verkeerd?

Helemaal juist. Let wel op dat de longcoding niet altijd door OBDE word vertaald en je dus daarmee best wel eens op de gok aan het aanpassen bent omdat niet elke module gelijk is. Houd daar wel rekening mee
 

kwillems

Donateur
Ondertussen ben ik wel benieuwd naar jouw deskundige mening over de OBDeleven @Antera. Jij bent denk ik immers één van de weinigen die ook ervaring met VCDS en zo heeft.
 
Laatst bewerkt:

JOT

Actief lid
Ik heb via OBD11 de Personalistie geactiveerd, maar alles wordt onthouden in de gebruikersaccount behalve de stoelen .... iemand nog deze ervaring of ben ik iets vergeten in de codering ?
 

Klaasje

Forumguru
Ik heb via OBD11 de Personalistie geactiveerd, maar alles wordt onthouden in de gebruikersaccount behalve de stoelen .... iemand nog deze ervaring of ben ik iets vergeten in de codering ?

Had ik ook
Aangepast:
Module 36
Func_key_memory_persoalization
Personalisering actief ipv Funkschlussel
 

Antera

Donateur
Ondertussen ben ik wel benieuwd naar jouw deskundige mening over de OBDeleven @Antera. Jij bent denk ik immers één van de weinigen die ook ervaring met VCDS en zo heeft.


Heb het tot op heden bij 1 auto geprobeerd en wat gekeken. Heb dan wel de PRO versie dus kan ook long coding doen.
Merkte wel dat hij sommige zaken wel activeert maar niet altijd de juiste bevestiging gaf. Ook de Long coding is niet altijd vertaald waardoor aanpassingen met OBDE een gokje word omdat niet elke module gelijk is. Maar dit was mijn eerste indruk en met nog even verder kijken hoe en wat.

Ik ben er nog even mee aan het kijken wanneer ik weer even bij de dealer kan binnen springen of iemand die zijn auto wil "afstaan" waar ik er even verder op in kan duiken. Dit om een beter beeld te krijgen. Iedereen is welkom :-)
 

haassie

Forumguru
Was er een beetje huiverig voor maar vandaag mn dsg een reset gegeven om de basisinstellingen opnieuw aan te leren. Ging prima.

Contact aan/motor uit
Versnellingsbak kiezen
Basisinstelling waarde 060
Even kort ingedrukt houden en loslaten en wachten tot 4 0 0 wordt weergegeven.
Auto daarna direct starten en wachten tot 254 0 0 (ondertussen wat geluiden uit de bak) wordt getoond.
Uit zwtten...even wachten en nogmaals starten.
En dan adaptie rit maken...

Eigenlijk 1:1 als vcds wat ik gelezen heb.
 

JOT

Actief lid
Easy entry voor de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel werkt ook.
Gemakkelijk als je met je vrouw 40cm scheelt en ik de volgende dag moet ik instappen als zij heeft gereden
 

Klaasje

Forumguru
Easy entry voor de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel werkt ook.
Gemakkelijk als je met je vrouw 40cm scheelt en ik de volgende dag moet ik instappen als zij heeft gereden

Dan zou ik personalisatie instellen. Dan gaat stoel automatisch terug als je deur met sleutel opent. Moet je wel sleutel aan jouw profiel koppelen uiteraard.
En als je vrouw rijdt kan ze handmatig profiel selecteren of je geeft haar andere sleutel en koppelt haar profiel aan die sleutel.

Zo gebruik ik het
 

JOT

Actief lid
Klopt inderdaad , toch vind ik het gewoon leuk. Als je de deur opent als je er in zit gaat hij naar achter en stap je terug in dan schuift hij terug naar de ingestelde stilstand van de gebruiker. Los van gekoppeld of niet gekoppeld aan een sleutel.

Ik ben ook geen voorstander van het gebruik van de 2 sleutels. Mijn 2de sleutel ligt veilig weg. Moest ik de originele kwijt spelen heb ik nog steeds de 2de.
 

Kurtje

Forumguru
Was er een beetje huiverig voor maar vandaag mn dsg een reset gegeven om de basisinstellingen opnieuw aan te leren. Ging prima.

Contact aan/motor uit
Versnellingsbak kiezen
Basisinstelling waarde 060
Even kort ingedrukt houden en loslaten en wachten tot 4 0 0 wordt weergegeven.
Auto daarna direct starten en wachten tot 254 0 0 (ondertussen wat geluiden uit de bak) wordt getoond.
Uit zwtten...even wachten en nogmaals starten.
En dan adaptie rit maken...

Eigenlijk 1:1 als vcds wat ik gelezen heb.

Kan je dit ook doen als je bak een ander software erop heeft zitten? Zoals jij TVS software en ik DVX software? Ben je deze dan niet kwijt?
 

haassie

Forumguru
@Kurtje ik neem aan dat dit onafhankelijk is van de software. Het zet de basisinstellingen waarna je met een voorgeschreven rit de bak weer in gaat leren....
 
Bovenaan Onderaan