Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

Superbst

Senior Member
@Rainesh bedankt !
Met die code kon ik de XDS aanpassen
Vandaag volgende zaken aangepast :
- video in lotion
- TSC geactiveerd
- en XDS in hoogste stand gezet

Blijft leuk die obdeleven
Video In Motion met OBDEleven? Hoe wat waar? :D

Want als ik het goed begrepen had, was dat iets dat zelfs niet kon met VCDS, enkel met Vag Can Pro (VCP) ... :pieker:
 

Antera

Donateur
Nice, toch maar eens overwegen dan ipv mijn China-kloon VCDS...


OBDEleven kan dit idd ook maar let wel op dat dit credits kost en die moet je kopen of kan je er 5 per dag gratis krijgen door advertenties te zien. Die heb je namelijk nodig voor de one-click options waaronder ook VIM valt. En meen dat het aardig wat credits kost en word het dus een paar weken sparen of kopen
 

React

Actief lid
VIM zag ik als app toen we de dongle in de 2018 Suberb Combi van mijn zwager hadden zitten, kost 100 credits.
De kleine zaken kosten 10 credits om aan of uit te zetten.
 

kwillems

Donateur
Maar nu even: dat Video In Motion ... dan kan je passagier dus tijdens het rijden een dvd-tje bekijken? Is dat de bedoeling?
Lijkt me eigenlijk wel goed dat die mogelijkheid default disabled is. Kan me niet voorstellen dat je dat als bestuurder niet afleidt.
 

Sk_Hans

Forumguru
Owh .... al eens eerder besproken? :banghead::banghead::banghead:

Inderdaad. Ook ik vind dat video kijken terwijl de auto rijdt niet moet kunnen. Er zijn mensen die dit onder de categorie "moet kunnen" vinden vallen. Wat dat kunnen ze zelf wel beslissen. Ze kunnen wel twee dingen tegelijk doen, kijken alleen video in de file etc etc. Tja, er zijn ook mensen die dat vinden van appen onder het rijden. En er zijn er zelfs die vinden dat ze met een paar glazen drank op nog best kunnen rijden.

Zo'n idioot (nota bene een politieagent!), die meer interesse had voor zijn apparatuur dan het verkeer, heeft een aantal jaren geleden de auto van mijn vrouw total-loss gereden. Vervolgens konden mijn vrouw en mijn (toen) twee kleine kinderen naar het ziekenhuis.

Daarom zou ik er voorstander van zijn als dit soort dingen al in de hardware beperkt worden. Sommige dingen vallen voor mij niet onder "moet kunnen" maar moeten gewoon onmogelijk zijn.
 
Bovenaan Onderaan