Ervaringen met dealers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enkhuizen

Senior Member
Hallo allemaal, recent voor het eerst bij een Skoda dealer geweest in Purmerend, ik dacht dat dat bij mij het dichtste bij was, mijn ervaring met de man van verkoop is redelijk, niet echt overtuigend moet ik eerlijk zeggen. Ik werk bij een groot IT bedrijf met centrale kortingsafspraken maar hij kon me niet duidelijk maken hoe dit nu precies werkte. Ik had niet echt het gevoel dat hij vaak iets als dat meegekregen had.

Wat zijn jullie ervaringen? Welke dealer kunnen jullie me aanraden?
Wat zijn jullie ervaringen verder met kortingen en marges etc?
 

van inkel

Forumguru
Hallo allemaal, recent voor het eerst bij een Skoda dealer geweest in Purmerend, ik dacht dat dat bij mij het dichtste bij was, mijn ervaring met de man van verkoop is redelijk, niet echt overtuigend moet ik eerlijk zeggen. Ik werk bij een groot IT bedrijf met centrale kortingsafspraken maar hij kon me niet duidelijk maken hoe dit nu precies werkte. Ik had niet echt het gevoel dat hij vaak iets als dat meegekregen had.

Wat zijn jullie ervaringen? Welke dealer kunnen jullie me aanraden?
Wat zijn jullie ervaringen verder met kortingen en marges etc?

De marges zijn meestal al door de leasemaatschappijen opgeslokt.
Het is dan aan de verkoper hoe graag hij een auto wil verkopen.
 
Wat zijn jullie ervaringen verder met kortingen en marges etc?

Leasemaatschappijen knijpen dealers inderdaad uit. Dit is ook precies waarom je als je een leaseauto krijgt vaak weinig tot geen ruimte hebt voor 'extra dingetjes'. Ik ken verhalen waarbij zelfs apart moest worden bijbetaald voor het ombouwen van de autoradio!
Het kan een verkooppraatje zijn, maar de verkoper van mijn Skoda (Martin Schilder in Schagen) vertelde me dat hij € 140,- verdiende op de auto. En eigenlijk geloof ik dat wel. De dealer hoopt dat je bij hem het onderhoud komt doen. Dit is dan waarmee ze nog wat kunnen binnenhalen.
Ik roep niet direct dat we medelijden moeten hebben met een autodealer, maar de leasemaatschappijen zullen altijd op het scherpst van de snede onderhandelen. Als de dealer niet accepteert kun je daar je auto ook niet bestellen.

Tot nu toe vond ik de dealer in Schagen mij prima begeleiden. Ik heb de auto nog niet maar hij heeft nu al toegezegd dat hij de typeaanduiding gaat verwijderen van mijn achterklep en de software van de Columbus wordt ook door hem geinstalleerd. Alles gratis! Ik weet niet of Schagen al te ver voor jou is als je in Purmerend bent geweest. Dan is Martin Schilder in Alkmaar dichterbij, maar daar heb ik geen recente ervaring mee. Wel 4 jaar geleden en dat was ook wel redelijk maar je leest verschillende ervaringen op dit forum. Volgens mij is er ook een apart draadje van.
 

Enkhuizen

Senior Member
Badankt voor de info over Schilder, afstand maakt me niet zoveel uit, ik kom (verrassend) uit Enkhuizen, schagen of purmerend maakt me niet veel uit, zag nu ook dat er een in de buurt van wognum zit. Iemand misschien ervaringen met deze dealer?

Ik las op myreview op autoweek.nl dat S-Point ook wel ok is op verkoop gebied...
 

EdK

Forumguru
bg
Van IJsendijkstraat 411, 1442 LB Purmerend
Tel: 0299-674686
Fax: 0299-674251

bg
Cruquiusweg 37, 2102 LS Heemstede
Tel: 023-5319136
Fax: 023-5515840

Rijksstraatweg 36-38, 1964 LJ Heemskerk
Tel: 0251-278460
Fax: 0251-278457
bg
Overspoor 8, 1688 JG Nibbixwoud
Tel: 0229-573910
Fax: 0229-574173


bg
Sloterweg 12 A, 1171 CR Badhoevedorp
Tel: 020-6595252
Fax: 020-6598036


http://www.skoda-auto.nl/home/servi...rovincie=Noord-Holland&brand=skoda&postcode=0

En Nibbixwoud is bij jou om de hoek !!
 

Bakkertje

Forumguru
Het is inderdaad zo dat de dealers alleen een vergoeding krijgen voor het afleveren van een leaseauto, er zitten geen marges meer op. Of je moet een leasemaatschappij hebben waarbij je niet met de centrale inkoop meedoet, maar dan gaat het leasebedrag met een paar tientjes omhoog. De dealers hebben dan iets van 5% marge om "weg" te geven. Al met al niet interessant voor ons als berijders. Ook voor onderhoudsbeurten zijn vaste bedragen afgesproken vanuit de leasemaatschappijen, de beurten worden gecontroleerd door leasemaatschappijen en voor dure reparaties moet ook toestemming gevraagd worden. Er worden zelfs steekproeven gedaan om de dealers te controleren. Aan leaseauto's verdiend een dealer echt weinig..

Overigens zijn meestal wel bereid om kleine dingen te doen, kaarten installeren in de columbus, vag-com settings (ik heb gevraagd de auto-lock functie aan te zetten).
Dat wilde zowel de dealer in den bosch als utrecht doen, dus dat soort dingen lijken me geen probleem..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan