Ervaringen gevraagd firma Swarttouw Barendrecht.

Fabia

† In Memoriam
Goede zaak, aardige mensen en nette service. Ben daar een paar keer geweest, voor een kleine beurt en een garantiegevalletje. Mijn achterklep zat half op slot en half open en de monteur heeft me toen uitstekend geholpen. Ondanks dat ik de Fabia daar niet gekocht had deed men niet moeilijk en werd het euvel zonder kosten verholpen.

Voelt tot nu toe goed.

Wij hebben onze Yeti bij de fa. Swarttouw gekocht en gaan de auto morgen ophalen.

Tot nu toe voelt alles goed aan. :xyxthumbs:

Ook ik ben alvast uiterst tevreden over deze dealer.
Na 2 keer slecht geholpen te zijn geworden bij mijn eiegen dealer weet ik nu ook hoe het wel kan.
Ik had op de achterbank rafelende bekleding en op de bijrijdersstoel.
Was bij mijn eigen dealer gegaan ging niet zoals ik gehoopt had en ben toen naar Swarttouw doorgereden werd gelijk netjes geholpen en binnen een week een belletje dat de kapotte bekleding hersteld mag worden dat noem ik service.
Dus voortaan gaat mijn auto daar ook heen voor onderhoud.

inir

Lid
En dat geld ook voor mij.
Werd keurig geholpen door de heer Swarttouw en kreeg 2 weken geleden bij de bestelling van een Fabia Combi Greenline een heel goede prijs retour voor de inruilauto.

Mooi, voorlopig hele positieve reacties over deze dealer. Had hier ook al wat goede verhalen van gevonden op consumenten sites etc.
Heb hier mijn nieuwe GL besteld en ook een heel goed gevoel bij gekregen.
Zal zeker een verhaaltje schrijven over hoe de aflevering is gegaan, voorlopig is het helaas nog even afwachten.

ppaddo

Lid
Ik heb bij dit bedrijf geen auto gekocht, maar het Arosa'tje van mijn vrouw is hier wel in onderhoud. Ik kan niet zeggen dat ik super ultra tevreden ben over de werkplaats. Tot nu toe rijdt die auto voor zo'n 200 euro per jaar aan onderhoudskosten rond, mede dankzij de mannen (en dame) van Swarttouw. 29 maart mag de Arosa weer voor z'n jaarlijkse beurt en dan moet waarschijnlijk ook de distributieriem er van af. Ik ben benieuwd wat de schade gaat zijn.

Dit bedrijf geeft je echt het gevoel dat ze met je meedenken en ook in hun achterhoofd houden wat redelijk is op een wat oudere auto.

Over meneer Swarttouw ben ik niet zo enthousiast. Ik heb wel eens een gesprekje met hem gehad over de mogelijkheden voor een Octavia (die ik nu bij Vepreda heb besteld). Daar moest ik het doen met een ongeintresseerde houding en een gesprek vanuit de deurpost van zijn kantoortje. Het was nog net niet te veel moeite om de leerstaaltjes te pakken. Waarschijnlijk dacht hij dat zo'n pikke (heb nu eenmaal een jong koppie) zo'n auto helemaal niet kon betalen. Jammer joh, dat kon ik (lees mijn baas) dus wel.

Voor het reguliere onderhoud voor mijn nieuwe Octavia twijfel ik nog tussen Swarttouw en Auto Carma. Bij die laatste ging mijn Leon altijd op visite en dat is mij erg goed bevallen! Daarnaast krijg ik bij Carma gratis vervangend vervoer, ook altijd makkelijk.

rouwehand

Senior Member
Mijn Octavia is door Swarttouw geleverd, prima (aftersales) service.
Tijdens aflevering was er een probleempje met de navigatiesoftware op de SD kaart.
Na een korte check (SD kaart met navi-software zit gekoppeld aan de unit), werd er besloten om direct een complete nieuwe unit erin te zetten, zodat ik direct over een goed werkend systeen kan beschikken.

De mensen denken absoluut mee en zoeken naar passende oplossingen.
Zij zijn ook niet voor niets dealer van het jaar geworden.
Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar Swarttouw.

Fabia

† In Memoriam
Helemaal mee eens. Vandaar dat ik de APK en grote beurt van mijn Roomster bij ze liet uitvoeren. Je kan goed merken dat ze mee denken met je en goede adviezen geven. Ik ging voor een 30k beurt maar omdat de Roomster bijna 4 jaar is moest ook de bougies en remvloeistof vervangen worden en werd het een 60k beurt. Ook liet ik een airco check uitvoeren. Nadat de Roomster klaar was werd uitgebreid de werkzaamheden door genomen. Ook werd mij netjes verteld dat ze maar 3 bougies gebruikt hadden maar dat ze dat in het pakket op de factuur niet kunnen wijzigen. Ik heb een eigen luchtfilter inzitten en die is niet vervangen. Daar kreeg ik netjes het geld voor terug omdat het bedrag voor vervanging vast in het pakket zit. De aircocheck was helemaal gratis. En verder werden er geen gekke dingen gevonden zodat de prijs van de beurt me mee viel. Al met al weer een fantastische service van Swartouw. Ik zag trouwens in mijn Roomster nog een doosje met snoepjes die Swartouw er in gedaan heeft. Mocht ik ooit een andere Roomster willen kopen dan ga ik zeker bij Swartouw langs.

CharlesTucker

Forumguru
Goed om dit te lezen, ik heb nog geen ervaring met onderhoud, onze auto is nog niet aan een onderhoudsbeurt toe, maar als het zover is was ik ook van plan naar Swarttouw te gaan. We hebben onze Octavia daar gekocht, prima service mogen ontvangen, goede adviezen en een prima aflevering (levertijd exact volgens de oorspronkelijke verwachting), goede uitleg, litertje olie erbij, etc. Ik heb nog geen doosje snoepjes gevonden, misschien is dat alleen bij de garage. we kregen bij aflevering wel een een geinig digitaal fotolijstje met wat foto's van het bedrijf en onze eigen auto :).

ghostbuster

Nieuw lid
was eerst hier geweest ivm info over een 02 combi,
mijn dochter van 6 wilde graag mee gaan kijken
werd daar niet echt in dank afgenomen, ze keken mijn dochtertje bijna de winkel uit,
toen ik op nadere info zegt kreeg ik als response hier heb je een folder daar staat alles in.

binnen 10min was ik weer buiten en ben ik toch maar naar een andere dealer gegaan

CharlesTucker

Forumguru
Heel apart, zal wel te maken met de individuele verkoper (die die dag misschien hoofdpijn had of zo). Ik ben er een paar keer geweest, en altijd heel netjes behandeld. Ik heb ook m'n twee dochters (6 en 10) meegenomen, was geen probleem. Zelfs niet toen ze terwijl ik in gesprek was en zij samen de showroom doorgingen, waarbij ze heel enthousiast werden van alles met een energielabel "A" en ze alles met een ander energielabel afkeurden (gelukkig niet luidkeels, anders had ik ze wel tot de orde geroepen). Ik moet er wel bij zeggen dat ik ze pas meegenomen had toen de deal al gemaakt was, en de auto al in de garage stond om rijklaar gemaakt te worden. Uiteraard wilden ze (en ik ook!) hem wel even zien, en daar werd ook ruim de tijd voor genomen, de oudste had zelf ook wat vragen, die ook netjes beantwoord werden.

Dit soort wisselende ervaringen geven wel mooi aan dat je altijd op je eigen intuitie moet afgaan, en de ervaringen op een forum als dit uitsluitend als een indicatie mag gebruiken. Verder geloof ik ook sterk dat iedere individuele verkoper waar je toevallig mee spreekt heel erg bepalend is voor je mening over de zaak.

ghostbuster

Nieuw lid
Dit soort wisselende ervaringen geven wel mooi aan dat je altijd op je eigen intuitie moet afgaan, en de ervaringen op een forum als dit uitsluitend als een indicatie mag gebruiken. Verder geloof ik ook sterk dat iedere individuele verkoper waar je toevallig mee spreekt heel erg bepalend is voor je mening over de zaak.

daar ben ik het zeker mee eens, in mijn geval kwam ik daar samen met mijn dochter binnen voor een 1e orientatie. mijn dochtertje vond het reuze spannend en bleef daarom ook netjes bij mij staan.
dus ze zat niet te rennen door de winkel of iets dergelijks
als dan alsnog een verkoper naar je toekomt met een blik van k*tkind dan is je mening snel gevormt.
ik koop tenslotte een 02 combi vanwege de kids

bert2

Lid
Alle bezoeken, of dat nu de showroom is of de werkplaats, zijn momentopnames maar ik heb een goed gevoel bij deze dealer. Altijd netjes
behandeld en leuk zaken kunnen doen. Wat ik ook belangrijk vind is dat je er geen nummer bent en je auto geen nummer op het dak krijgt als je hem brengt voor service. Inmiddels mijn derde auto gekocht en ik zou deze garage iedereen aanbevelen.

snel

Actief lid
Ben nog steeds tevreden heb pas hulpveren laten monteren netjes volgens afspraak
kon alleen niet de dealer aanbieding vinden van deze veren op internet zou makelijk zijn had al een keer gezocht maar niet gevonden ( trek caravan 1650kg 7.64 m / belading in auto )
was nu weer een nieuwe folder uit kwam veren aanbieding tegen bij bezoek garage regensensor / trailer stablisatie aan zetten
wat gelukt is

Last resort

Forumguru
Onze ervaring is ook positief. Ondanks dat de auto daar niet is gekocht. Dit vanwege het feit dat de inruil in eerste instantie zeer tegen viel. Dit toen ook aangegeven. Later is er nog wel iets bij gekomen, maar nog niet veel. Helaas is het daarbij gebleven. Zelf hadden wij verwacht dat na 2 bezoeken en 3 verschillende proefritten een offerte toch wel het minste zou mogen zijn. Maar het is helaas gebleven bij een inruil prijs en dat was voor ons niet voldoende om de auto daar te kopen. Maar ondanks dat, kan ik het bedrijf wel aanbevelen om eens langs te gaan als je opzoek bent naar en Skoda.

Pablos

Senior Member
Tijdens mijn orientatie tochten :):):) ook bij deze dealer geweest. Met name een wat jongere verkoper was ongeveer een wandelende encyclopedie voor wat betreft de Octavia III. Veel informatie die de andere dealers nog niet hadden (of gaven; geinvesteerd in productkennis), waren bij hem bekend en deelde hij ook. Gaf een goed gevoel voor wat betreft de invulling van dealerschap....

Bovenaan Onderaan