Ervaringen continental premium contact 5

Louis

Lid
ik wacht wel af hoe de banden zich houden. De vorige van continental gingen al na 30.000 km cuppen. (bij mij dus na 1 jaar!) Tot nu toe nog geen problemen gehad.

Octavia32

Forumguru
Nou ik zal mijn bevindingen ook hier wel neer zetten als ze er op zitten (dunlop sportmax rt 225/40/18) ben benieuwd.

• Leuk
Waarderingen: CDK
@Joske

Nee...geen 3 bar in de banden , maar daar lijkt het wel op.
Alsof je op een gefreesde weg rijdt met nog een slag in je wiel ook.(geluid bedoel ik).
Er is totaal geen trilling in de auto.
Om nog een beetje een vergelijk te maken , lijkt het wel alsof je in een vliegtuig vliegt.
En dan heb ik pas 700km op de klok.

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Nu 225/17 maar heb ook wel 16 en 18" gehad laat ze er altijd afhalen en ga voor michelin.

Heb nog een zo goed als nieuwe set liggen nu 225 17" sportmaxx

• Leuk
Waarderingen: CDK

TL@

Forumguru
Ik vond de originele Dunlop Sportmax banden echt enorm goed (lagen onder de Golf IV), veel grip, weinig lawaai en slijtage. Dan hebben ze de band vernieuwd en was het huilen met de pet op (205/55-16)
Ik zou ze dus ook zeker niet meer aanbevelen.

Ik heb nu op de O2 de nieuwe Conti sport banden en daar ben ik ook best tevreden van (in tegenstelling tot de originele Conti's die op de O2 zaten)

De banden zijn vervangen door vredestein sportrac 5...
Geen ervaring mee..maar het geluid zou weg zijn:pardon:
Morgen effe testrijden.

Octavia32

Forumguru
Nou ik wil mijn bevindingen hier ook wel even kenbaar maken, ik heb nu 1000km erop zitten met de nieuwe Dunlop Sportmaxx RT 225/40/18 en ik moet zeggen ze voelen goed aan trillen niet zijn slijtvast en maken geen lawaai.
Ik denk dat de RT versie een hele vooruitgang is tov de "gewone Sportmaxx"

Canon-Eye

Forumguru
Geen trillingen en lawaai snap ik - maar hoe beoordeel je slijtvastheid over slechts 1000km??? :pieker:
Volgens mij kun je daar op z'n best pas na 10000 of 20000km iets zinnigs over zeggen...

Octavia32

Forumguru
Geen trillingen en lawaai snap ik - maar hoe beoordeel je slijtvastheid over slechts 1000km??? :pieker:
Volgens mij kun je daar op z'n best pas na 10000 of 20000km iets zinnigs over zeggen...

klopt inderdaad, maar ik heb goede hoop. Ik was altijd voor Conti Sportcontact 3 of 5, maar merk weinig verschil tov de Dunlop. Misschien maakt Dunlop nu wel een comeback :thumbsup:

Wat bedoelen jullie met lawaai? Kunnen jullie dat is meten ? Ik heb nu rond de 75 db en me telefoon die zit in houder net boven de radio ( bij 100 km/u ).
Want ik heb nu ook 4 nieuwe banden en het geluid is wel iets minder , maar vind het nog erg aanwezig . Laats heb ik in een passaat meegereden met 245 banden en die was echt veel stiller . Ook de a3 en 5serie vind ik stiller .
Dus ik denk gewoon dat de Skoda iets meer bandengeluid doorgeeft .
Mijn banden maat is overigens 225 40 18 en 9 mm meer naar buiten als standaard et . :confused:

De banden zijn vervangen door vredestein sportrac 5...
Geen ervaring mee..maar het geluid zou weg zijn:pardon:
Morgen effe testrijden.

ik moet zeggen dat het vevelende geluid verlossend veel minder is, maar toch nog licht hoorbaar.
de band heeft op zich wel een betere wegligging.
@internetboarder
het is bij mij niet zo dat er last is van overmatig "nomaal" afrolgeluid, maar bij mij was een geluid hoorbaar die er niet thuis hoorde.
en , ja de ene band maakt meer afrolgeluid dan de ander.
waarschijnlijk waren de conti's van mij niet in orde.

Bovenaan Onderaan