Ervaringen continental premium contact 5

Zoals het topic al zegt..heeft iemand ervaring met deze banden?
Ik heb ze namelijk af fabriek op de fabia zitten in de maat 185-60-15.
Naar mijn mening verschrikkelijke lawaaimakers.
Als ik boven de 20km/u kom steekt er een vreselijk irritante toon de kop op.
En ook zeer goed hoorbaar als de auto van hogere snelheid naar stilstand uitrolt.
Een beetje een whoe- whoe- whoe geluid( nee, geen hond).:D
Dealer laten luisteren..banden van voor naar achter geplaatst..geluid iets minder maar nog aanwezig.
Afgesproken om het zo nog even te proberen, en anders met een andere set banden proberen.
Het blijkt overigens geen lager te zijn.
Iemand met zulke ervaring..of iets in die geest?

VWim

Forumguru
Ja, is bekend. Dat heb je met vrijwel iedere eco-band. Zoek maar een op cuppen of gecupte banden. Leesvoer voor de rest van de week.

Helaas beperkt het probleem zich niet tot enkel eco-banden, maar ik heb de indruk dat daar de problemen wel het grootst mee zijn.

Tja..of het cuppen is weet ik niet, maar het begon mij op te vallen toen de auto nog geen 200 kilometer op de klok had staan.
Inmiddels 700..auto is nog nieuw :pardon:

Erik_NL

Forumguru
De Conti's hadden zelfs meer afrollawaai dan onze Toyo winterbanden (3x).
Bij de eerste vervangingsgelegenheid zijn/worden de Conti's op onze auto's dan ook vervangen door Michelin.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Ikzelf rij trouwens ook met Continentals

de Sport Contact 2 zelfs nog..

lawaaierig? Ja, redelijk, maar ben wel tevreden van de band betreft grip en slijtageverschijnselen ;)

DimiTator

Actief lid
Op mijn vorige O2 lagen ook Conti's. Ik weet niet meer welk type, maar ze waren levensgevaarlijk op sneeuw.
Uiteraard zijn het geen winterbanden, maar in vergelijking met andere gewone banden was het verschil enorm. Ik ben daarmee bijna verongelukt.

fabialous

Senior Member
Als ik boven de 20km/u kom steekt er een vreselijk irritante toon de kop op.
En ook zeer goed hoorbaar als de auto van hogere snelheid naar stilstand uitrolt.
Herken dit totaal niet bij mijn Fabia!!!
Vind de Fabia juist erg stil , ben niet de enigste , mijn betere wederhelft rijdt er ook af en toe mee!

Cordoba

Forumguru
Maar wel merk en type banden heb je eronder @fabialous ?
Ik rij ook op de conti sport contact 2 net als Corné, maar dan maat 195/50 x 15. De voorbanden gaan er over een paar weken onderuit om vervangen te worden, en beginnen nu weer wat kabaal te maken, maar heel veel stiller dan de Bridgestones Turanza die er onder lagen bij aankoop. Voorbanden liggen er nu bijna 50.000 km onder, dus geen reden tot klagen over de slijtage.

fabialous

Senior Member
[quote="Cordoba,

Dezelfde als de TS !

Continentaal PremiumContact5 (185-60-R15 H)

Sorry , staat in mijn "handtekening" :bloos::bloos::bloos:

fabialous

Senior Member
[quote="Cordoba,

Gebeurt mij ook wel eens !:deuk:

Maar misschien was het handiger geweest om het meteen te vermelden!!!:D

Octavia32

Forumguru
Ikzelf rijd ook rond met conti sportcontact 2 195/65/15 en deze hoor je ook wel.Verder ben ik altijd pro conti voor wat beteft auto's uit de VAG Groep echter vandaag las ik een artikel over een banden test uit 2013 waar de hoeken van de conti's gewoon afscheuren en de hudige bandentest van Sportauto uit Duitsland, Ik ga met mijn nieuwe setje (18") de overstap maken naar Dunlopp Sportmaxx RT.

Artikel 2013 http://www.steverinkbanden.nl/news/350/9/SportAuto's+225-40-R18+zomerbandentest+2013
Artikel 2014 http://www.steverinkbanden.nl/news/482/9/SportAuto's+225-40-R18+zomerbandentest+2014

Louis

Lid
Ik heb afgelopen voorjaar Dunlop Sport Blueresponse onder de Superb gezet. Ik ben er tevreden mee. Betere rijeigenschappen dan de Continental. Rij er ook ruim10% zuiniger mee. Door de gesloten wangen hoop ik ook minder last van cuppen te hebben.

Bovenaan Onderaan