Ervaringen ceramic snow foam

JeSko

Forumguru
Beste Medeforumleden,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met eender welke soort van ceramic snow foam. Het principe is geweldig, je wast de auto grondig, en als finishing touch spray je hem in met je foam lans, maar dan niet met een gewone reinigings foam, maar met een foam die een keramisch laag achterlaat. Zo op Youtube videos lijkt het te werken, zelf gebruikten we tot nu toe altijd een ceramic detailer van Meguiars die je traditioneel aanbrengt, dus wassen en daarna op een droge auto aanbrengen en weer afnemen met een droge doek. Dit lijkt mij handiger.


Screenshot_20240421_222837_Samsung Internet.jpg Screenshot_20240421_222809_Samsung Internet.jpg
 

Simon2604

Donateur
Ik gebruik de CarPro Hydro2 Foam. Werkt prima. Blijft ongeveer 1,5 maand zitten. De auto wordt wel dagelijks gebruikt
 

JeSko

Forumguru
Thanks @Simon2604 , dus wel de moeite lees ik! Ga hem bestellen plus een krachtigere HD, overige heb ik nog liggen. 1.5 maand is mooi, ookal zegt de Autofinesse fles verkoper dat deze 6 maanden blijft ( moeilijk te geloven ). Wij wassen onze auto's meerdere keren per maand en gebruiken hem ook bijna elke dag, dus vergelijkbaar denk ik met je gebruik.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat doen die sproeimiddelen met je voor- en achterruit?
Wordt dat niet een streperige bende zodra er een druppeltje regen weggewist moet worden?
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Normaal niet, het maakt de ruiten waterafstotend, al heb je ook "speciale" glass coatings om je ruiten waterafstotend te maken, dit doet eigenlijk hetzelfde volgens reviews.
 

eriktv

Forumguru
Ik gebruik uit tijdgebrek nu meestal spray coatings (Monello Acquafobia en Gyeon) en op de ruiten Rain-X. Behalve op de voorruit, want daar gaan m’n wissers van stuiteren.
 

JeSko

Forumguru
Tja jongens je bent liefhebber of je bent het niet e :tongue: een waterafstotende laag word trouwens al jaren uit flesjes gehaald, dat staat natuurlijk niet stil qua ontwikkeling en de resultaten zijn er, zal alleen moeten ondervinden of deze snellere variant even goed werkt als de traditionele coating van Meguiars.
 

Captain Hook

Forumguru
@leon-cupra Maar dat doe ik hier thuis ook.
De ramen wassen met autoshampoo. Maar dan wel van die hele goedkope; gewoon van de Action.
1713815140445.png
Dat werkt idd perfect. Ze blijven idd een stuk langer verschoond van saharastof, vogelschijt, spinnenshit en andere bagger. En als je ze dan afspoelt met regenwater (kalkvrij), dan zie je het er gewoon afvloeien.

durf haast de prijs niet te vermelden... het schokkende bedrag van 94 cent(!) per liter.

Heb laatst een paar liter demi-water uit onze destillatieinstallatie van school meegenomen en gekeken of dat ook goed werkt. En ja, dat werkt idd beter dan kraanwater, maar net zo goed als water uit onze regenton. :thumbsup:

Reminder to self: fles met demiwater voorzien van speciale dure sticker.
Reminder to self: shampoofles van de Action voorzien van een duurdere prijsplakker. Dan werkt het nog beter. :LOL:
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij ons thuis is het water uit de regentonnen strikt gereserveerd voor de planten in (en som ook om) het huis... :jaja:
 

Herperduin

Forumguru
@Captain Hook Die Action shampoo werkt voor mij ook goed. Nog geen ervaring met andere sprays etc. Ik wilde Bilt Hamber Touch Less kopen in 5 liter maar is al tijdje uitverkocht. Wellicht dat ik Bilt Hamber Auto Foam probeer ipv Touch Less. Sowieso Bilt Hamber Surfex als AP.
 
Hier heb ik geen ervaring mee jesko maar als je de auto grondig schoon hebt en als laatst bv een quick detailer gebruikt, dat je toch met de laatste buff/whipe down je pas de echte shine over je lak krijgt. Of dit product dat ook gaat bewerkstelligen vraag ik mij af. Dus ik ben wel benieuwd naar je ervaring hiermee.
 

JeSko

Forumguru
Ga hem binnenkort bestellen dan laat ik het hier zeker weten, heb ook gevraagd aan een bevriende detailer wat hij hier van vind.
 
Bovenaan Onderaan