Ervaringen bij inbouwen radio

Hmmm, bij de bestelling van mijn nieuwe auto heb ik afgesproken dat mijn navigatieradio + cd-wisselaar worden overgezet.

Dat is gebeurd, maar:
1. antennekabel erin geragd, zodat interne aansluitpin verbogen was en geen contact maakte -> radio werkte ongeveer niet. Zelf rechtgebogen en nu werkt het wel. Ok, foutje.
2. boekje CD-wisselaar, wat ik had aangeleverd vanwege de beschrijving van het instellen van de schokbrekers, kwijtgeraakt. Ik stond ernaast toen het in de kofferbak van mijn nieuwe auto werd gelegd, maar nooit meer teruggezien. Hmmm, slordig.
3. voornoemde schokbrekers in de cd-wisselaar zijn ook nooit omgezet naar vertikale montage. Ja hallo, waarom zeg ik het dan en kom ik dat boekje langsbrengen?
4. en om het af te ronden: dat van die schokbrekers kwam ik achter omdat de cd-wisselaar na ruim drie jaar trouwe dienst binnen twee weken na aflevering van de nieuwe auto is overleden. Kan natuurlijk niet aantonen dat een en ander verband heeft met elkaar, maar raar is het wel.
Inmiddels probeert DHL een nieuwe wechsler uit Duitsland bij mij door de brievenbus te proppen. Het kabeltje ligt er immers nu toch....

Dan mijn vraag: Ik zit erg te dubben of ik met dit verhaal terugga naar de dealer... :crazy: Aan de ene kant wil ik het gezegd hebben, aan de andere kant heb ik het idee "wat schiet ik er mee op..."

[Ik heb dit bewust even niet binnen de thread van de dealer zelf gezet, leek me niet zo netjes. De oplettende lezer weet toch wel over wie het gaat]
 

Fabia

† In Memoriam
Als alles goed functioneerde bij je vorige auto en nu niet, nadat het door R(piep)D overgezet is dan zou ik op hoge poten verhaal gaan halen. Je mag toch wel verwachten dat men weet wat men doet anders zouden ze het niet gedaan hebben.
 
Als alles goed functioneerde bij je vorige auto en nu niet, nadat het door R(piep)D overgezet is dan zou ik op hoge poten verhaal gaan halen. Je mag toch wel verwachten dat men weet wat men doet anders zouden ze het niet gedaan hebben.
Ja, maar het heeft wel even gewerkt. Ongeveer twee CD's lang...
 

Fabia

† In Memoriam
Dat betekent dan toch dat e.e.a. niet goed gemonteerd is. Het had gewoon twee cd's nodig om te overlijden. Juist ook omdat je het had over de schokbrekers.
 
Ben vorige week toch maar even langs gegaan om dit te melden. Anders blijf ik maar met een onbevredigend gevoel zitten. Bovendien wil ik toch erg graag goede service en bij voorkeur van mijn eigen dealer, want die zit toch prettig dichtbij.
 

TL@

Forumguru
Ach ja, bij de dealer zijn ze niet echt handig in zo'n dingen.
Heb verleden weekend de oude radio uit de Golf gehaad (na 4 jaar heeft het schermpje zijn geest gegeven) en een nieuw inegbouwd (Sony met BT zodat het vrouwke ook handenvrij kan bellen in de auto). Wat was die radio slecht ingebouwd door de dealer. Het kadertje was compleet niet meer te gebruiken, pinnen waren verkeer gebogen, kader zat er scheef in. De radio kwam er ook niet makkelijk uit omdat deze helemaal scheef in de kader zat. Mijn handen liggen open van het proberen de radio te verwijderen. De nieuwe zit er nu wel mooi en juist in, ziet er ook beter uit dan de vorige.

Als je het niet zelf kan, kan je audio apparaten beter laten inbouwen door goede auto-hifi bedrijf.
 
Als je het niet zelf kan, kan je audio apparaten beter laten inbouwen door goede auto-hifi bedrijf.
Da's nog het ergste: ik kan het zelf. Maar ja, als ze aanbieden het gratis te doen (nou ja, bijna dan, want het frontje om een 1-Din-apparaat in te bouwen moest nog wel even betaald) Dan hoef ik tenminste niet in de weer met kabels trekken en zo.

Het positieve van dit alles is overigens wel dat ik nu mp3 in mijn auto kan afspelen.
 

EdK

Forumguru
Ik zou toch zeker naar de dealer toestappen en het verhaal vertellen !
Je moet er toch zeker een coulange regeling uit kunnen trekken !!
Zou wel naar de directeur van het filiaal stappen en daar je verhaal doen !!

Dit hoort gewoon niet !!
 
Ik zou toch zeker naar de dealer toestappen en het verhaal vertellen !
Je moet er toch zeker een coulange regeling uit kunnen trekken !!
Zou wel naar de directeur van het filiaal stappen en daar je verhaal doen !!

Dit hoort gewoon niet !!
Helemaal eens. Maar ik kan niet aantonen dat het echt door het gepruts komt. Ik heb mijn verhaal inmiddels gedaan en wacht op een reactie...
 
Bovenaan Onderaan