Ervaring Rim Ringz velgenbeschermers

CDK

Forumguru
Bij de laatste foto's krijg ik toch echt de indruk dat ze niet goed gemonteerd gezeten hebben, of vergis ik me nu?
 

NewO3

Forumguru
Zelfs met bijgeleverde gereedschap wil de rand niet helemaal op de velg. Lokale garage heeft ze voor me geplaatst en waarschuwde me al hiervoor. Kon het eerst ook niet voorstellen maar daarna nog zelf geprobeerd maar helaas. Hoe hard je ook duwt. De eerste foto is situatie na een week rijden. Ze zijn steeds verder van de velg afgelopen op een aantal plekken. De middelste foto is bij demonteren. Daar was ik al begonnen met lostrekken. Dus zo erg was het niet ;)
Misschien ligt het aan type band en/of velg maar kreeg het echt niet beter. En inderdaad paste ze ook niet in de prullenbak ;)
 

heusinkveldb

Forumguru
ik heb ze ook bij een bedrijf zien liggen die velgen repareerde. Hij verkocht deze ook maar was ermee gestopt. Hij raadde ze niet aan. Hij had er teveel terug gekregen die eraf waren gelopen of stuk waren gegaan. Bagger dus, en ze zijn ook nog niet eens goedkoop!
 

CDK

Forumguru
duidelijk! ik dacht eerlijk gezegd dat er niet genoeg lucht afgelaten was en de wangen van de banden niet ver genoeg naar binnen gedrukt waren voor de montage ;) ze horen namelijk door de band op z'n plaats gehouden te worden.
 

NewO3

Forumguru
Ze waren geplaatst met volledig lege banden. Er was nog een issue, de bandenspanning controle gaf keer op keer een waarschuwing. Heb vijf of zes keer opnieuw de spanning gecontroleerd in één week dus (en die was steeds 2.5 bar dus OK) maar na een kort ritje kreeg ik weer een waarschuwing. Soms zelfde band, soms andere.
Nu de ringen zijn verwijderd en ik eergisteren 460 km heb gereden en gisteren 80 km geen meldingen meer. Het lijkt er sterk op dat de ringen valse meldingen veroorzaakt hebben. Kan het niet verklaren (misschien jullie wel)
 

Blackokkie2

Forumguru
Zou kunnen dat die dingen een onbalans hebben veroorzaakt en dat dat opgepikt is door de bandenspanning sensoren.
 

micky

Forumguru
ne want er zitten geen sensoren in, het gaat met omtrek berekening, daarom kan ik het ook niet plaatsen, @NewO3 heb je wel je systeem gereset nadat je banden leeg hebt laten lopen? na elke handeling het systeem resetten (nieuwe waardes opslaan)
 

NewO3

Forumguru
ne want er zitten geen sensoren in, het gaat met omtrek berekening, daarom kan ik het ook niet plaatsen, @NewO3 heb je wel je systeem gereset nadat je banden leeg hebt laten lopen? na elke handeling het systeem resetten (nieuwe waardes opslaan)

Je heb steeds netjes opnieuw SET gedaan nadat ik de banden weer had opgepompt of op spanning had gebracht. Dacht zelf ook aan onbalans mogelijk door het los gaan zitten van de ringen. Maar dat is meer een gevoel dan op feiten gebaseerd.
Het feit is wel dat ik nu geen melding meer heb dus het moet wel aan de ringen hebben gelegen want voor de ringen had ik ook nooit meldingen.

De banden spanning controle vergelijkt met behulp van de ABS sensoren het toerental en daarmee de afrolomtrek van een wiel. Bij een verandering van het afrolomtrek van een wiel gaat krijg je een melding. Aldus de handleiding. Dus wellicht hebben de ringen of het aflopen ervan invloed gehad op de afrolomtrek. Geen idee maar er moet een oorzaak zijn.
 
Laatst bewerkt:
Even een opmerking van de concurrent.
AlloyGators blijven wel goed zitten, ze zitten vast tussen de band en velg en worden door de band op de plaats gehouden. Leeglopen is geen issue.
Over smaak valt natuurlijk te twisten, mar ik vind het veel mooier dan beschadigde velgen.
 

Jee13

Forumguru
Ik vond dit wel een zinvol topic

Leuk dat je inlogt om je product te promoten
Laat ons maar zien hoe de alloygaters er uit zien in gemonteerde toestand, of misschien kan je topicstarter een demoset doen toekomen, ipv alleen maar 1 posting te doen zonder voorstelling op het forum.;)
 

ertromp

Forumguru
Het moet je smaak maar wezen van die ringen op de velgen.

Blijft over de vraag voor @alloygator : van welk materialen zijn de ringen samengesteld? Zie de klacht over de meldingen lekkeband (ABS in de war?) na montage ring en bij weghalen ring zijn ook de klachten weg :sterretjes:
 
De ringen zijn gemaakt van PE 6 (nylon). In de AlloyaGator zitten rondom RVS clipjes.
Er zijn wel eens problemen (minder dan 1% van de installaties) van drukverlies, maar dat zijn altijd bestaande problemen, zoals corrosie in de velg of reeds beschadigde banden.
ABS problemen heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou ook niet weten hoe dat kan. ABS werkt me sensoren die pulsen meet. aantal pulsen/sec hangt af van de snelheid. Een AlloyGator veranderd niets aan de omtrek van de band, dus dit lijkt me uitgesloten.
 

EdK

Forumguru
In de AlloyaGator zitten rondom RVS clipjes.
Maw het RVS raakt het aluminium rechtstreeks ???
Zou ik zeker niet blij mee wezen daar aluminium en RVS mekaar niet verdragen en hierdoor het aluminium gaat corroderen.....
Firma waar ik voor werk levert veel Aluminium zuilen met nutsvoorzieningen er in voor de recreatie
Deze zuilen zijn voorzien van poedercoating of zijn geannodiseerd, maar bij montage word er altijd een nylon ring tussen de bout en de voetplaat geplaatst om dit probleem tegen te gaan.
In begin periode niet en hadden we op langere duur veel problemen van corroderen aluminium en dus veel garantie gevallen....
 

rouwehand

Senior Member
Bij de meeste beschermingsmiddelen wordt het er vaak niet mooier op. Die ringen komen er bij mij i.i.g niet op :nailbiting:
Maar ook hier geldt weer; zo veel keuzes, zoveel smaken......
 
Bovenaan Onderaan