Ervaring Rim Ringz velgenbeschermers

NewO3

Forumguru
Inmiddels in het bezit van Rim Ringz velgenbeschermers. Zie ook http://www.rimringz.com
Ze zitten op mijn O3 met 225/40R18 Alaris velgen. Heb ze in zilverkleur gekocht zodat ze niet zozeer opvallen.
Je plaat ze door je banden helemaal leeg te laten lopen en daarna de klemmen tussen je velg en band te drukken. (met meegeleverd gereedschap). Daarna de banden weer op spanning zetten.
Eerst indruk, slecht! Ze zitten gewoon niet netjes op de velg. Hoe je ook je best doet ze sluiten gewoon niet netjes aan tegen de velg. (zie laatste foto). Het is niet zo dat ze elk moment los gaan komen maar had beter verwacht.
En dan is het nog de vraag in hoeverre het stand houdt bij een flinke stoeprand crash. Als je maar hard genoeg gaat breekt de ring vermoed ik zo en dan heb je een zwabberend stuk plastic aan je velg hangen. Uiteraard heeft je ring mogelijk een velg beschadiging voorkomen en daar ging het om natuurlijk. De zomerband heeft zelf ook al een velg beschermer begreep ik. Wellicht dat dat meespeelt in de pasvorm? Vermoed dat bij de winterbanden wissel deze ringen in de prullenmand liggen. Voor nu mogen ze hun werk doen en ben benieuwd hoelang ze goed blijven zitten.
ImageUploadedByTapatalk1431790178.772619.jpg
ImageUploadedByTapatalk1431790188.338614.jpg
ImageUploadedByTapatalk1431790197.506256.jpg
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Het aller ergste vind ik nog dat ze het design van de velg kompleet om zeep helpen, nee sorry, niet aan mij besteed dit soort geld klopperij.
Aan de andere kant, als je ze binnen een minuut kunt monteren is het wel handig als de vrouw met de auto wegmoet :)
 

NewO3

Forumguru
Aan de andere kant, als je ze binnen een minuut kunt monteren is het wel handig als de vrouw met de auto wegmoet :)

Haha. Kan ze wel binnen een minuut laten demonteren door mijn vrouw. Ofwel ik laat ze maar even zitten als test en ervaring voor jullie
 

micky

Forumguru
Ook al werken ze goed, ik plaats ze niet, staat zeker op mijn Gemini's als een vlag op een modderschuit, overigens zijn er bij mij al 2 velgen beschadigd, 1 moest toch nog vervangen worden vanwege montage schade en de andere is zo weinig dat zie je na mijn magische schilderkunst niet meer is gebleken :)

En nu, neemt mijn vrouw inmiddels weer liever haar eigen auto mee, of ze gebruikt het automatisch parkeren, deze houdt voldoende afstand hahaha
 

NewO3

Forumguru
Automatisch parkeren vind m'n vrouw maar nix .. phff ..
zou ze zeker niet op je Gemini's zetten idd.
 

CDK

Forumguru
Dit ziet er echt niet uit helaas, wellicht dat het bij een zwarte velg minder opvalt, maar dit is een no go.... had er meer van verwacht eerlijk gezegd! Bedankt voor het posten by the way, want nu weten andere leden dat ze hier beter niet aan kunnen beginnen :thumbsup:
 

Blackokkie2

Forumguru
Volgens mij zaten die beschermers van dat andere merk (zoekt folder, stonden op de RAI) mooier(lees: minder lelijk) om de velg.
 

Joske

Forumguru
yup :)

image_5.jpg


@NewO3 : doet enorm afbreuk aan je velgen... ga je echt wachten tot de winterbandenwissel om ze er af te halen? :pieker:


;)
 

NewO3

Forumguru
yup :)

image_5.jpg


@NewO3 : doet enorm afbreuk aan je velgen... ga je echt wachten tot de winterbandenwissel om ze er af te halen? :pieker:


;)

Nou eerlijk gezegd nee. Na Pinksteren gaan ze eraf als ik wat meer tijd heb. Zal nog een ritje Adam-Middelburg maken ervoor, zie het als testje
 

Ridley

Forumguru
Oei, lelijk...

Als het gaat om functioneel dan zou ik gewoon stalen velgjes aanschaffen. Dit is echt geen porum.
 

EdK

Forumguru
Ach bij de nieuwe set banden die je in vervolg koopt gewoon zorgen dat je banden met velgrand beschermer koopt.
Valt in geheel niet op en doet zijn werk afdoende..
 

NewO3

Forumguru
Nou weet uit ervaring bij vorige auto dat die velgrand beschermer alleen werken als je minimaal langs een stoep randje rijdt... iets harder en daar gaat je velg...
Beste remedie is gewoon goed sturen, ben alleen niet de enige bestuurder ;)
 
Bovenaan Onderaan