Ervaring met tunen en verlagen skoda rapid.

Om dit topic maar eens omhoog te gooien hierbij mijn vraag of er ondertussen meer mensen zijn die hun Rapid (spaceback) hebben laten tunen.

Ik denk zelf aan JD engineering. Allicht mensen die hier ervaring hebben. (ook met Rapid 1.2tsi?)

Is het verstandig om een rollerbank meting te doen? Of hebben ze die blokjes al zo vaak gehad dat hun standaard programma (140pk) voldoende is.

Graag jullie mening/bevindingen... :-)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Voor zo'n stage 1 standaard tuning is een rollenbank meting niet nodig. Verder maakt het daarbij m.i. totaal niet uit of het gaat om een Rapid of andere 1.2 tsi
 

Ridley

Forumguru
Nee precies, als je echt tuning op maat gaat doen win je nog een paar pk's tov standaard mapping. Die zijn alleen wel beschikbaar als je Ron 98 of hoger tankt. Ik weet niet of je dat doet, maar mijn 135 paardjes (ongeveer) van de standaard mapping, voldoen helemaal prima. Je gaat die enkele paardjes in dagelijks gebruik niet eens merken.
 

oco1979

Forumguru
Als je de puntjes op de i wil of net dat extratje wil uithalen is een rollenbank ideaal.
Is voor fijn afstellen ook wel handig.
Mijn camper laten doen zonder testbank,rijd perfect,beter dan voordien.
Net dat extra nodig,maar meer niet.

Bij JD doen ze volgens mij wel een test voordien en nadien.

Parameters bekijken tijdens een testrit.

Persoonlijk beter dan een testbankrun.

Testbank is enkel de pk en Nm op dat moment.

Tis nu ook te zien of dat ze parameters in het oog houden tijdens de testbankrun.(dat zou nog beter zijn)
 
Bovenaan Onderaan