Ervaring Glaco producten

HarrieSkoda

Forumguru
Heeft hier iemand ervaring met Glaco ruitproducten?

Zit te kijken naar de Glaco roll on max (300ml) en de Glaco DX (110ml). Welke zal ik nemen? Zit er verschil in deze 2 producten?
Als voorbereiding om één van deze twee erop te zetten zag ik de Glaco Glass compound roll on (100ml).

Heeft iemand dit al ooit gebruikt op de ruiten? Het ziet er erg mooi uit op de filmpjes.
Waar ik wel bang voor ben is de klapperende ruitenwissers door het spul wat je erop zet....
 

HarrieSkoda

Forumguru
Glaco roll on max (300ml)


dw%20glaco%20roll%20on%20max.jpg


Glaco DX (110ml)

550x828.jpg



Glaco Glass compound roll on (100ml)

1200x585.jpg
 
Vanwaar je keuze voor de Glaco producten? Weet niet exact wat de prijs is, maar ik heb erg goede ervaring met Gyeon View. Wat lastiger aanbrengen misschien, maar heb je zeker 12+maanden plezier van.

Mocht je het geld er niet aan uit willen geven.. Rain-x werkt ook erg goed.

Heb van Glaco enkel ervaring met de spiegel coating, die werkte heel mooi, maar was na een paar keer wassen weg.
 

Cordoba

Forumguru
Zelf geen ervaring met Glaco, en van anderen lees ik redelijke recensies (dus niet supergoed, maar ook niet slecht).

Van die 'schoenpoetsverpakkingen' voorzien van poetsvilt wordt ik niet gelukkig: als er ooit een zandkorrel in dat vilt komt, kras je de hele boel onder.

Als ik op de site van CC kijk zie ik tot mijn verbazing goede recensies:
- link1
- link2
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
@Tomasvs Ik kwam het merk per toeval op social media tegen. Volg het nu een tijdje en zie er verdomd mooie resultaten voorbij komen.
Met Gyeon als merk zelf heb ik wel al wat ervaring, maar nog niet qua raamproducten. Rain-X dan weer wel, maar daar was ik niet persée heel content mee vanwege klapperende ruitenwissers door de aangebrachte coating op de ruit. Geen idee of dit bij alle ruitproducten zo het geval zal zijn, ondanks dat je ze niet meer (zoveel) nodig zou moeten hebben...?

@Cordoba Zag de producten inderdaad voorbij komen op CC. Zijn ze best wel fors geprijsd, als je dat vergelijkt met de webshop van Glaco, waar je als particulier ook gewoon kunt bestellen.

Ja, maar dat is met alles zo... Een zandkorrel in je microvezeldoek is ook funest. Oftewel; zorgen dat het te behandelen oppervlakte vooraf goed schoon is!

@Okki Een beetje een rare opmerking...? Mag ik vragen waarom dit 'tell sell' gehalte bij je naar boven komt?
 

Luckei

Lid
Zelf goede ervaring met Soft99 producten. Gebruik jaarlijks de glass compound + glass sealant. Direct na aanbrengen stuiteren m'n ruitenwissers wel een beetje, na een tijdje zijn de wissers wel 'ingesleten' op de sealant en is het wel weg. Niet dat je überhaupt veel je ruitenwissers nog wilt gebruiken met dit spul, je kijkt makkelijker langs de druppels dan steeds dat gewisser vind ik. Na een jaar nog steeds effect maar wel minder, daarom weer opnieuw compound + sealant.

Gebruik ook hun Fusso Coat (sealant) voor alle lak op de auto, blijft ook zeker een jaar effect houden op de auto, vuil minder snel er op, vuil er snel weer af te wassen. Niet super glanzend zoals wax, maar wel erg functioneel.
 

Cordoba

Forumguru
@HarrieSkoda Met betrekking tot zand in een MF-doek die ook funest is voor je lak heb je gelijk, maar ik schreef dit eigenlijk met een iets andere gedachte erachter: als je een doek gebruikt hebt, was je hem zodat ie klaar is voor de volgende keer. Bij zo'n 'schoenpoetsverpakking' doet niemand iets aan dat vilt en gebruikt dat volgende keer weer zo zonder tussentijdse controle of reiniging van het vilt.

@Luckei Soft99 heeft een aantal echte fans, maar na in eerste instantie veel super enthousiaste gebruikers, zag je na verloop van tijd het enthousiasme toch flink teruglopen, en las je ook wat meer problemen met het verwerken van de producten, of de standtijd van de producten (vooral de waxen en dergelijke producten). Overigens is het altijd riskant om de kwaliteit van een product af te leiden van de kwaliteit van andere producten van hetzelfde merk, zeker als dat ook nog andersoortige producten zijn.
 

Luckei

Lid
@Cordoba: klopt, de Fusso Coat is echt een hel om er af te poetsen, maar vind ik voor die 1x per jaar de workout wel waard. Ik zocht gewoon een product met redelijke prijs met lange standtijd, en voor mij is dat prima met Soft99, geen zin om verder te zoeken en proberen nog.
 

Cordoba

Forumguru
@Luckei Ik heb zelf geen ervaring met de producten, maar weer wel dat als er geklaagd wordt dat een product slecht uitbuft, het óf veel te dik is aangebracht, of dat de cure tijd of omstandigheden totaal verkeerd zijn. Ik heb al eens voorbeelden gezien, waarbij iemand dacht dat ie een product dun had aangebracht, maar hij gebruikte voor een stukje van 50 bij 50 cm meer product dan een ander voor een hele auto (en die had geen probleem met uitbuffen).

Ik heb zelf ook wel eens fout gemaakt met een nieuwe onbekende wax, en vroeger is mij ook geleerd om een waxlaag veel te dik aan te brengen: als er na enige tijd geen witte laag op de auto zat, was de wax niet dik genoeg aangebracht. Combineer dat met werken in de volle zon, en je begrijpt dat dat meer een conditie duurtest was, dan gewoon even de auto van een waxlaagje voorzien. Zolang je maar iets verschil in glans ziet bij het aanbrengen van dergelijke producten, breng je genoeg middel aan.
 

HarrieSkoda

Forumguru

HarrieSkoda

Forumguru
Eerlijkheidshalve nog geen tijd gehad het product aan te brengen. Even wat andere prio’s gehad de afgelopen tijd.

Wil het toch wel voor het slechte weer aangebracht hebben!
 
Bovenaan Onderaan