Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Die 0.5" zal normaliter het verschil niet maken lijkt, dus waarom loopt die dan aan? Ik vind m ook niet abnormaal staan op die laatste foto.
Loopt ie aan de binnenkant of de buitenkant aan? De ET waarde is 2 mm hoger, en de velg 0.5" oftewel een kleine 13 mm breder, dus hij komt wel zo'n 8 mm brede naar binnen (en ~5 mm verder naar buiten). Zou dat het verschil maken?
Vergeet die site, die geeft info die maar ten dele waar is…
En je bent niet gek, het is inderdaad 8 mm;
daarnaast zal de band iets “breder” staan door het velgbed wat iets breder is, maar dat maakt voor het loopvlak niet direct een verschil.
Oef, door alle getallen raakte ik even in de war...8 mm verder naar buiten dus, plus 13 mm extra velgbreedte, dus de buitenkant van de velg komt 16 mm verder naar buiten. Dan loopt ie zeer waarschijnlijk aan de buitenkant aan, want 16 mm is een flinke afwijking van standaard.
Even een vraagje, ik had het al geopperd maar werd terecht gewezen op dat de veren de veerweg bepalen en niet de dempers. Doch ik ben heel eigenwijs. Dus schiet maar raak.
Ik rijd met lekke achter dempers van de Fabia 1 rond. Elke drempel die te hard wordt genomen is een volledige veer in slag met een klap tot gevolg.
Als ik nieuwe dempers monteer is die volledige veer inslag weg en geen klap meer.
Stel dat de auto in kwestie nu nieuwe zelfs stuggere dempers neemt. Dan wordt de veer toch minder ver ingedrukt tov de oude OEM of oude lekkende dempers? Of harder gedempt dus minder snel volledig ingedrukt
Of hulp veren? Weet niet of er met caravans wordt gereden? En is het met 5 man dat die aanloopt of ook al als je alleen rijd
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.