Ervaring chiptuning skoda superb 2.0 tsi 4x4 272pk

Goedemorgen,

Wat is jullie ervaring met chiptuning van de skoda superb 2.0 tsi 4x4 272pk.
De auto is vanaf stilstand echt snel maar als je vanaf zo'n 40kmh het volle vermogen vraagt vind ik het wat tegenvallen.niet dat de auto traag is maar ik had er meer van verwacht. Boven de 120kmh vind ik de uit juist wel weer heel erg snel doortrekken.
Mijn vorige auto audi a6 2.0 tfsi 2014 heb ik destijds ook laten chippen bij vag in Nuenen en dat was echt een wereld van verschil echt continu maximaal vermogen (dit was wel een cvt) 260pk 400nm na chip.
De superb is vanaf stilstand zeker sneller dan de a6 maar op de tussensprint zou hij het afleggen denk ik.
Dus graag jullie ervaring met de superb Kwa chiptuning heeft het extra vermogen en vooral het extra koppel echt nut en ga je het goed merken kwa souplesse?
Wel zou ik dit pas na de garantie periode gaan laten doen dus ik moet sowieso nog 11 maanden wachten.

Alvast bedankt allemaal.
 

JeSko

Forumguru
Uiteraard ga je dit hard merken, het word gewoon een heel andere auto. Dat is eigenlijk zo met alle vag benzine motoren, dat zijn met afstand de best tunebare motoren. Ik weet dat jouw motorisering zomaar even naar 345-360 pk gaat met een simpele stage 1, koppel zie je soms al richting 550 nm gaan. Dat de auto trager aanvoelt eens je op gang bent komt ook wel door het gewicht, ik verlies het altijd vanuit stilstand tegen de 4x4 versie van Skoda/VW/Audi maar ik haal ze wel in na een poos en ook ben ik sneller in een rollende race, al dat extra gewicht en het feit dat de 4 wielen steeds mee moeten draaien zorgt ervoor dat de aanzet fantastisch is, maar het daarna minder word, zelfde met de Golf R. Als je kan zou ik het zowiezo doen, je gaat van een vlotte auto in één klap naar een echt monster, wereld van verschil en qua betrouwbaarheid kunnen deze auto's het extra vermogen meer dan goed hebben, mits deftig onderhoud en als je hem niet continu ligt te vloeren ;)
 

GertD

Actief lid
Ik heb de mijne ook laten tunen. Heb de elleboog en dikkere slang van turbo naar luchtfilter gestoken. De luchtfilter aangepast door de sneeuwrooster eruit te halen en de opening die origineel dicht is open gemaakt. Geluid blijft zoals origineel ( niets dus). Resultaat bij tvs zie handtekening.
Ook het koppel is nu veel sneller beschikbaar ( het koppel dat origineel op 5750tr/min heb ik nu al op 4000tr/min, alles daarboven is winst) en het toerental draait iets hoger omdat hij iets later opschakeld.
Dit merk je vooraal in de herneming/normale verkeer. Als ik 50 rijdt en wil optrekken en halve gas geef trekt hij direct op zonder terug te schakelen omdat het koppel er is. Dit was voor de tuning niet en dan moest je meer gas geven zodat hij terugschakelde en dan was het ineens weer "alles".
Verbruik merk ik geen verschil in voor of na de tuning.
Als je vind dat hij al goed gaat op de snelweg dan weet je niet wat het is na de tuning, Ik vind het nu echt een knaller, zowel vanuit stilstand als op de snelweg, 200+ is erzo als je niet oppast. En er zijn er weinig die dit verwachten.
Dus zou ik het opnieuw doen, zeker wel, misschien wel met nog een opf weg en een downpipe zodat er 400 uit te halen is volgens mij.
 

Tees

Donateur
Ik zou oppassen met het weghalen van de OPF, ik acht de kans heel groot dat er binnen enkele jaren ook een deeltjestellertest komt voor benzineauto's met OPF. De apparatuur hebben de garages nu toch al in huis.
 

GertD

Actief lid
Ik zou oppassen met het weghalen van de OPF, ik acht de kans heel groot dat er binnen enkele jaren ook een deeltjestellertest komt voor benzineauto's met OPF. De apparatuur hebben de garages nu toch al in huis.
Dat was dus zeker een reden voor het niet doen. Je wilt altijd meer en het is nooit genoeg he. Af en toe terug met de voetjes op de grond gaan denk ik soms (in mezelf).
 
Bovenaan Onderaan