Ervaring chiptuning skoda superb 2.0 tsi 4x4 272pk

Goedemorgen,

Wat is jullie ervaring met chiptuning van de skoda superb 2.0 tsi 4x4 272pk.
De auto is vanaf stilstand echt snel maar als je vanaf zo'n 40kmh het volle vermogen vraagt vind ik het wat tegenvallen.niet dat de auto traag is maar ik had er meer van verwacht. Boven de 120kmh vind ik de uit juist wel weer heel erg snel doortrekken.
Mijn vorige auto audi a6 2.0 tfsi 2014 heb ik destijds ook laten chippen bij vag in Nuenen en dat was echt een wereld van verschil echt continu maximaal vermogen (dit was wel een cvt) 260pk 400nm na chip.
De superb is vanaf stilstand zeker sneller dan de a6 maar op de tussensprint zou hij het afleggen denk ik.
Dus graag jullie ervaring met de superb Kwa chiptuning heeft het extra vermogen en vooral het extra koppel echt nut en ga je het goed merken kwa souplesse?
Wel zou ik dit pas na de garantie periode gaan laten doen dus ik moet sowieso nog 11 maanden wachten.

Alvast bedankt allemaal.

JeSko

Forumguru
Uiteraard ga je dit hard merken, het word gewoon een heel andere auto. Dat is eigenlijk zo met alle vag benzine motoren, dat zijn met afstand de best tunebare motoren. Ik weet dat jouw motorisering zomaar even naar 345-360 pk gaat met een simpele stage 1, koppel zie je soms al richting 550 nm gaan. Dat de auto trager aanvoelt eens je op gang bent komt ook wel door het gewicht, ik verlies het altijd vanuit stilstand tegen de 4x4 versie van Skoda/VW/Audi maar ik haal ze wel in na een poos en ook ben ik sneller in een rollende race, al dat extra gewicht en het feit dat de 4 wielen steeds mee moeten draaien zorgt ervoor dat de aanzet fantastisch is, maar het daarna minder word, zelfde met de Golf R. Als je kan zou ik het zowiezo doen, je gaat van een vlotte auto in één klap naar een echt monster, wereld van verschil en qua betrouwbaarheid kunnen deze auto's het extra vermogen meer dan goed hebben, mits deftig onderhoud en als je hem niet continu ligt te vloeren ;)

Bovenaan Onderaan