Ervaring Amazon en vanuit waar verzonden?

HarrieSkoda

Forumguru
Zoals de titel al doet vermoeden; hebben mensen ervaring met (auto) spullen bestellen via Amazon? En zeker nu gezien de Brexit, of hoef ik daar geen rekening mee te houden?

Ik heb namelijk de EBC blokken voor een véél leukere prijs op Amazon gezien, waarvoor ik ze wel zou willen hebben (zie 2 bijgevoegde foto’s).

Bij de betalingsgegevens wordt duidelijk aangegeven dat er VAT & shipping + handlings kosten worden verrekend. Dat zou top zijn, en zou ik me verder dus niet druk over hoeven te maken?

Verder kreeg ik als tip om via PayPal te betalen ivm. dat de betaling/bestelling dan verzekerd is.

Wie wat weet mag het zegge :)!
 

Bijlagen

  • 24E4479E-DBF5-4B3C-891D-672516993E44.jpeg
    24E4479E-DBF5-4B3C-891D-672516993E44.jpeg
    296,5 KB · Weergaven: 44
  • 692D5208-0DAB-48BA-B934-F7F54397CD73.jpeg
    692D5208-0DAB-48BA-B934-F7F54397CD73.jpeg
    255,1 KB · Weergaven: 37

leon-cupra

Forumguru
Heb al eens wat kleding besteld via Amazon. Dacht dat Amazon voornamelijk credit card was. Vlotte werking. Geen problemen ondervonden. zitten op bepaalde producten wel enorme verschillen in prijs, zeker als ze zelf verkocht worden door Amazon. Goed zoeken op alle Amazon-websites is de boodschap. Bestaan ook veel websites die alle sites van Amazon gaan screenen op de laagste prijs. Gewoon in Google zoeken op “compare Amazon” en je hebt dergelijke sites.

Ook al regelmatig al gelezen dat Amazon heel klantgericht is en heel beperkt leveranciersgericht. Bij het minste geschil tussen klant en verkoper, zullen zij partij kiezen voor de klant. Dus altijd zeker van ofwel jouw goederen of jouw geld.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Goed om te horen... Zijn deze aankopen gedaan NÁ de Brexit, of daarvoor?

Even op een rijtje; remblokken voorzijde € 191,45, achterzijde € 91,44 = € 282,89

Via Amazon met verzendkosten, tax en handelingskosten € 182,93 voor beiden... Wat is het addertje?
 

Fmoon

Forumguru
Niks, en anders annuleer je het toch of stuur je het terug. Maar heb nooit een addertje gehad. En de klantenservice is inderdaad geweldig! En nee heb geen aandelen
 

CDK

Forumguru
Normaliter zou er geen addertje meer moeten zijn. Regelmatig spullen uit UK en USA besteld via Amazon en eBay en nooit een extra rekening gekregen nadat er vooraf shipping en tax betaald was. Brexit doet er niet toe. Voor de Brexit betaalde je geen tax, alleen maar shipping costs.
 

leon-cupra

Forumguru
Wel rekening mee houden dat pakketjes van buiten de EU nu scherper in het oog worden gehouden betreft import. Vroeger lieten ze veel passeren zonder invoerrechten. Daar zijn ze nu wel strenger of beter gezegd strikter in geworden. Kans dat je invoerrechten gaat betalen voor zendingen uit niet-Eu landen is groter geworden.
 

leon-cupra

Forumguru
Invoerrechten is een lotje uit de loterij. Je weet nooit of je er gaat moeten betalen. Voor kleine bedragen zal het niet de moeite zijn om nog spullen buiten de Eu aan te kopen. Voor de waarde van de remmen is het de moeite wanneer het prijsverschil groter is dan eventuele invoerrechten.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik denk zomaar dat Amazon ze verstuurt vanuit een warehouse in de EU. Want er staat heel specifiek bij wat de verzendkosten zullen zijn (Amazon Global Shipping), en er wordt geen prijs getoond voor eventuele 'geschatte aanbetaling voor invoerkosten'.

Als je dan klikt op 4 andere aanbieders, die dezelfde blokken verkopen, kom ik uit op niet zijnde Amazon zelf, maar op zichzelf staande bedrijven, die uiteenlopend van € 38,- tot € 81,- aan verzendkosten vanuit de VS hanteren.

Nav. jullie positieve ervaringen ga ik, na goede controle of schijven+blokken gaan passen, het maar riskeren..
 

leon-cupra

Forumguru
Staat toch vermeld van waaruit zij versturen. Per verkoper staat het land van verzending. Is het Eu dus geen invoerrechten.
Eu of niet-Eu , verzendkosten zijn tot op de cent te bepalen. Dat is op basis van gewicht en afmetingen. Invoerrechten zullen nooit bindend voorgecalculeerd worden want bij pakjesdienst betaalt de ontvanger quasi nooit aan de verzender.
 

Rallye

Forumguru
Je hebt het over “Amazon”, maar Amazon beschouwt elk land als een op zichzelf staande markt. Het kan dus ook nog uitmaken of je op Amazon.com, .de, of .nl (of andere landensites) koopt. Ook qua prijs, probeer https://www.hagglezon.com/ maar eens…
 

Fmoon

Forumguru
Ik bestel ook via .de en .nl en ook dan komt het soms uit GB. Onlangs kwam er zelfs iets uit Amerika.

Ik had trouwens via .NL m’n wintervelgen gekocht, 2 kwamen uit Ierland en 2 uit Engeland.
 

leon-cupra

Forumguru
Als Amazon-verkoper schrijf je je in op een bepaalde “markt” (vb Amazon.nl), maar als verkoper kan je ook beslissen om jouw producten aan bieden op de .de, .com , … markt. Daarmee kan je dus vb op de .nl ook aanbieders uit verschillende landen tegen komen.
 

brepus13

Forumguru
Voor 180€ kun je een gokje wagen toch?

Anders gezien: je hebt ongeveer 100€ voordeel via Amazon.com. Al komt er invoer kosten bij dan zullen die wel onder de 100€ blijven lijkt me zo. Je bent dan alsnog goedkoper uit toch?
 

Fmoon

Forumguru
Apart trouwens dat je al nieuwe remmen nodig hebt überhaupt met 33dkm.

Je kan ze zorgeloos bestellen hoor, scheelt toch weer een paar euro
 

Captain Hook

Forumguru
@HarrieSkoda Ik vraag me oprecht af, waarom die remmen speciaal helemaal uit de USofA moeten komen?

Zijn die zoveel beter dan? Is dan de remweg van je Skoda aantoonbaar zoveel korter? Zijn die remmen vele malen goedkoper dan wat je gewoon hier in NL kunt kopen?
Een setje remblokken van b.v. Bosch, Brembo, ATE, [whatever] is toch helemaal niet zo duur?
 
Bovenaan Onderaan