Ervaring 245/18 banden op een RS

Duijzer

Donateur
Mijn Dunlop banden op mijn RS Tdi zitten er nu bijna 20.000 km onder en zijn een eind op. Combinatie van rijstijl, 496Nm koppel en een zachte band maakt dat ze nu nog zo'n 2,5 mm profiel hebben. Dus aan het oriënteren voor een nieuw setje.
Ik ben altijd erg pro-Michelin geweest, goede ervaringen mee. Ook onder de vorige Octavia. Op advies van m'n garagehouder de Dunlop Sportmaxx gekozen, zijn me op zich niet slecht bevallen. Stil, redelijk goede grip, alleen qua slijtage staan ze niet bovenaan de lijst.

Ik zit nu te kijken naar Michelin Pilot Sport 4 en Super. En toch weer de Dunlops. Er ligt nu 225/40 onder, op de Gemini velgen liggen ze er wat getrokken op. Ik overweeg naar 235 of zelfs 245 breed te gaan. Qua velg kan dat makkelijk, maar hoe rijdt het...?

Iemand hier ervaring met 245/35/18 op een O3? Liefst natuurlijk met Michelin banden.
 

leon-cupra

Forumguru
Bij de M2 ligt er 245 vanvoor en 265 vanachter. Voordeel van brede banden: meer grip. Grote nadeel : hoe breder de band, hoe meer de band zoekt (spoorvorming). Redelijk irritant.
Ik zou het gewoon houden bij 225. Is dan ook nog goedkoper dan een 245.
 

CDK

Forumguru
Vergeet niet dat Michelin bredere schouders heeft dan eender welk ander merk. 245 op een Octavia kan wel eens gaan aanlopen bij inveren en / of volledige stuuruitslag.
 
Bovenaan Onderaan