Erik's Volkswagen ID3

ertromp

Forumguru
Ik hoop voor je dat er wat anders uit die kabels komt dan neutronen, anders komt die electrokar geen centimeter vooruit ;)
Beetje de humor er in houden @Tees . Mijn dochters zeggen al gekscherend Pa in zijn neutronenprojectiel vandaar. Op lage snelheid klinkt de ride als een Star-wars ship dus de minder vrolijke bijnaam die ik ook al gehoord heb is Captain Spock :ROFLMAO:
 

huubgriffijn

Nieuw lid
Ik heb ook een ID3 en ben er heel tevreden over.
Ik deel de ervaring met de cruise control. Van de automatische snelheidsaanpassingen adh van de borden langs de weg wordt ik helemaal gek.
Vaak wordt de snelheid van een kruisende weg opgepikt en dan gaat je auto in de ankers om van 100 naar 50 te gaan.

Ik heb al zitten zoeken maar (nog) niet kunnen vinden hoe je dit uit kunt zetten. Graag tips
 

ertromp

Forumguru
Uitzetten door op Assistance te drukken en dan knop rechtsboven en dan die voorspelling toegestane snelheid uitzetten
IMG_0113.jpeg
 

hendrik38

Forumguru
Ik rijd inmiddels een jaar met een ID3 pro S, dus met 77kwh accu. 30.000 km staat er nu op. Hiernaast heb ik een Kodiaq. Durf het niet hardop te zeggen, maar de id3 rijdt echt velen malen beter dan de Kodiaq :-) Alleen de ruimte van de kodiaq is daarentegen weer fenomenaal. Ik heb nog nooit laadpaalstress oid gehad. Nederland is echt goed voorzien.
 

ertromp

Forumguru
De wegligging is inderdaad super van de ID3 en vooral de korte draaicirkel een grote +.
Het is heerlijk dat constante koppel wat je hebt.
 

45069

Senior Member
Sinds september rijden wij ook een Id.3
Voorheen reden we Skoda Fabia en VW up.
Id.3 rijdt echt super fijn .
De eerste week nog geladen met normale 230V lader.
Nu zelf een wallbox VW connect aangesloten. (3 fase)
Dat werkt prima laden gaat nu lekker snel, zit zo rond de 10 kwh.
En dan de opties die er op zo'n auto zitten, nooit meer een warme of koude auto bij instappen, gewoon op afstand klimaatbeheersing inschakelen.
 
Bovenaan Onderaan